TRANSEXPO 2016: MAZ uruchomi montownię w Tychach! [FILM]
To największa sensacja tegorocznych targów w Kielcach. Po niewypale z montownią Glaspo w Płońsku, białoruski producent nie zaniechał pomysłu z „unijną” fabryką i chce kontynuować ten projekt – tylko tym razem wyłącznie w oparciu o swojego dilera – MAZ Auto Poland i w Tychach.
Na śląsku mają powstawać wersje dostosowane do bardziej wymagających klientów i z silnikami Euro 6. O tyskiej montowni, która ma produkować autobusy zarówno na polski rynek, jak i całej Europy Zachodniej rozmawiamy z Moniką Letkiewicz z MAZ Auto Poland:
{https://www.youtube.com/watch?v=V9Ij55W88Zo}
Na TRANSEXPO 2016 MAZ pokazał dwa egzemplarze modelu 203. Jeden w wersji gazowej, a drugi z silnikiem diesla. Oba w standardzie Euro 6.
MAZ 203 to standardowy autobus o długości 12 m. Podłoga ma przebieg całkowicie niskopodłogowy, co jest jego wyróżnikiem w porównaniu z niektórymi wersjami modeli 103, 105 i 107. Autobus umożliwia podróż nawet 96 osobom. Ilość miejsc siedzących jest dobierana pod kątem indywidualnych wymagań klienta. Pojazd z silnikiem diesla, który pokazano w Kielcach oznaczono jako 203.088. Zabudowano w nim stojący silnik Mercedes OM936. Jest to jednostka o pojemności skokowej 7,7 l. Osiąga moc 235 kW i maksymalny moment obrotowy 1300 Nm. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400 Ecolife.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei wersja gazowa, która widzieliśmy na TRANSEXPO to także standard Euro 6. W konstrukcji zastosowano też silnik produkcji Mercedesa, oparty na jednostce OM936, czyli o o pojemności skokowej 7,7 l. I w tym autobusie również zastosowano skrzynię biegów ZF Ecolife – w wariancie 6AP1200.
„