Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Zielona Góra wynajmie kolejne autobusy

infobus
03.11.2016 08:58

Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze od wczoraj szuka firmy, która wynajmie mu pięćautobusów klasy maxi. MZK już drugi raz w tym roku decyduje się na pozyskaniepojazdów w tej formie. W tym wypadku wynajem również potrwa dwa lata, począwszyod 1 stycznia 2017 r.

O dwóch MAN'ach Lion's City G, które MZK wprowadziło do ruchuniedawno pisaliśmy kilka dni temu. To dwa przegubowce, które jeszcze kilka miesięcytemu były w posiadaniu radomskiej spółki Michalczewski. Do Zielonej Górytrafiły na dwa lata. Ich wynajem zakończy się we wrześniu 2018 r.

Natomiast aktualnie zamawiane autobusy standardowe pozostaną wmieście kilka miesięcy dłużej. Pojazdy, w które obecnie celuje MZK muszą byćpojazdami wyprodukowanymi po 2006 roku i mieć przebieg nie większy niż 600 000km. Mają mieć nadwozia o długości 11 – 12 m, szerokości do 2,55 m i wysokościmaksymalnie 3,3 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom. Wejście napokład ma być możliwe przez nie mniej niż trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniająprzynajmniej normę Euro 4. Jednostka ma mieć moc powyżej 160 kW. Silnikzostanie zblokowany z automatyczną skrzynią biegów. Most napędowy ma miećprzełożenie dobrane pod kątem redukcji spalania paliwa.

Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przezminimum cztery okna boczne oraz dwa luki dachowe. Nie zabraknie takżeklimatyzacji. Dodatkowo MZK wymaga montażu automatów biletowych, trzechwyświetlaczy zewnętrznych i jednego wewnętrznego.

Warunki udziału w postępowaniu ograniczono do minimum. Tocharakterystyczne przy pozyskiwaniu używanych autobusów, gdyż maksymalnieupraszcza procedurę zakupową i czas jaki należy na nią przeznaczyć. W tymwypadku oferent nie będzie w ogóle musiał składać jakichkolwiek dokumentów,które poświadczą jego zdolność finansową, doświadczenie oraz uprawnieniazawodowe. Konieczne jest jedynie zabezpieczenie oferty wadium w wysokości 20000 zł.

O wyborze dostawcy zadecyduje przede wszystkim cena, która ma 95%wagi. Po 2,5% można uzyskać za zaoferowanie autobusów wyprodukowanych w latach2012-2016 oraz maksymalnym przebiegiem do 100 000 km.

Oferty można składać do 8 grudnia. Następnie MZK daje sobie do 60 dnina analizę otrzymanych propozycji. Autobusy mają zostać przekazanezielonogórskiemu zakładowi w ciągu 15 dni od podpisania umowy.

Dalej pozostaje kwestia daty zakończenia wynajmu pojazdów. Czy maoznacza ona, że być może już pod koniec 2018 r. pojawią się pierwszeelektrobusy, które przewoźnik chce pozyskać dzięki wsparciu z POIŚ? Krokipodjęte już przez miasto i MZK mogą na to wskazywać. Opracowywana już stosownadokumentacja, która ma umożliwić złożenie wniosku o dofinansowanie. A więcczekamy.

I na elektrobusy i na firmę, która MZK wynajmie kolejne używaneautobusy. Kto wie, czy nie będzie to swoista ciekawostka.