Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Radom wyleasinguje autobusy. Z drugiej ręki

infobus
31.10.2016 10:45

Radomskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji woli odnawiać tabor w oparciu o używane autobusy. Tym razem spółkachce wziąć w leasing pięć autobusów klasy maxi, które muszą być wyprodukowanenie wcześniej niż w 2006 roku.

Postępowaniepodzielono na pięć tożsamych części. Oznacza to, że MPK przewidziało różneewentualności. Podstawowy zakres zamówienia obejmuje dostawę radomskiemuprzewoźnikowi w najpóźniej do 30stycznia 2017 roku wszystkich pojazdów.Gdy to nastąpi rozpocznie się pięcioletni okres ich leasingu. Spółka jednakzastrzegła sobie w formie opcji prawo do wykupu tych pojazdów. Jeśli by tak sięstało to autobusy stałyby się własnością firmy za 1% wartości netto leasingu.

Standardowe autobusy, które chce pozyskać miejski przewoźni mająbyć całkowicie niskopodłogowymi pojazdami. Muszą być wyprodukowane niewcześniej niż w 2006 roku i przebiegu nie większym niż 450 000 km. Będąposiadać nadwozia o długości do 12 m, wysokości maksimum 3,2 m oraz szerokoścido 2,55

Autobusy muszą posiadać silniki, które spełniają przynajmniejnormę Euro 4. W porównaniu z marcowym przetargiem spółka nie precyzuje w jakisposób jednostka napędowa ma osiągać ten standard czystości spalin. Silnik omocy przynajmniej 250 kW i pojemności skokowej minimum 9 l ma być zblokowana zautomatyczną skrzynią biegów.

Pojazdy powinny umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tymnie mniej niż 32 osobom na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma byćmożliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Nie może także zabraknąćklimatyzacji.
Oferty, na które wstępnie MPK czeka do 7 listopadabędą oceniane w na podstawie trzech kryteriów. Cena to maksymalnie 70% punktów.20% można zyskać za zaoferowanieautobusów wyposażonych w monitoring oraz wyświetlacze zewnętrzne, które sąkompatybilne ze sterownikiem firmy R&G z Mielca typu SRG3100P. Pozostałe10% punktów zainkasuje każdy, kto zaproponuje spółce leasing autobusówwyprodukowanych w 2009 roku lub później.

Wymagania przewoźnika z Radomia są jasne i nie wymagają żadnegokomentarza. W przypadku dostaw autobusów używanych normą jest, że operatorzymają upatrzone konkretne egzemplarze. W tym wypadku najprawdopodobniej jest taksamo.

Radomskie MPK od dwóch odmładza swój tabor pozyskując autobusy zrynku wtórnego. W 2014 roku spółka kupiła sześć Solarisów Urbino 18, którewcześniej w Bydgoszczy wykorzystywał Mobilis. Rok później pojawiło się więcejpojazdów. Do Radomia sprowadzono z Oslo 20 MAN'ów A21 Lion's City oraz pięćSolarisów Urbino 10. Z kolei w tym roku pojawiło we flocie miejskiej spółki się19 sztuk ex warszawskich MAN'ów A23 Lion's City G.

Jakie będą następne nabytki? Być może już po otwarciu ofert będziemożna rozpocząć wstępne typowanie.