Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Tokio zamawia 102 autobusy na ogniwa paliwowe

infobus
26.10.2016 08:30

Na początku 2017 r. Toyota rozpocznie sprzedaż autobusównapędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Pojazdy mają znaleźć szerokiezastosowanie podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 r.

Japońska metropolia, przynajmniej na razie, będzienajwiększym odbiorcą modelu FC Bus. W przyszłym roku Biuro Transportu Tokio mazakupić dwa autobusy z napędem wodorowym. Rok później na ulice ma trafićkolejnych 100 egzemplarzy, które będą kursowały na regularnych trasachkomunikacji miejskiej.

FC Bus mierzy 10525 mm długości, 2490 mm szerokości i 3340mm wysokości. W jego wnętrzu znajduje się 26 miejsc siedzących (nie wliczającfotela kierowcy) i 50 stojących.

Autobus wykorzystuje układ napędowy znany z osobowego modeluMirai, który został wprowadzony na rynek w 2014 r. Został on odpowiedniozmodyfikowany do potrzeb dużo większego autobusu. Pojazd będzie też spełniałfunkcję generatora prądu podczas sytuacji kryzysowych – może dostarczaćmaksymalnie 9 kW mocy. Dziesięć zbiorników wodoru jest w stanie pomieścić 600litrów paliwa, pozwalając na przejechanie 2000 kilometrów. Co więcej,tankowanie do pełna ma zajmować nie więcej niż 10 minut. Ogniwa mają zasilaćsilniki elektryczne o łącznej mocy 306 KM i 670 Nm maksymalnego momentuobrotowego.

Cena jednego egzemplarza Toyota FC Bus to około 960 000 dolarów (!)

Pojazd został opracowany przez Toyotę przy współpracy z HinoMotors.W przyszłości poza samochodami osobowymi i autobusami wodorowe ogniwapaliwowe mają też trafić m. in. do wózków widłowych czy stacjonarnych agregatówprądotwórczych. Przedstawiciele japońskiego koncernu zaznaczają jednak, żepopularność tej technologii będzie zależeć od rozwoju infrastruktury produkcjii dystrybucji wodoru.

Specyfikacja techniczna Toyota FC Bus: