Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

TRANSEXPO 2016: SOR NB12 dla Wodzisławia?

infobus
18.10.2016 16:06

Polskie przedstawicielstwo czeskiego producentazaprezentowało w Kielcach dwa autobusy miejskie. Obok elektrobusa można byłozobaczyć model NB12 w dosyć niespotykanej wersji. Pojazd pomalowano w barwyobowiązujące w sieci jastrzębskiego Międzygminnego Związku Komunikacyjnego.Czyżby to jeden z egzemplarzy, który ma trafić do końca roku do przewoźników zkonsorcjum PPUH Kłosok i A21?

SOR NB12 City to dosyć nietypowy pojazd w klasie maxi. Jegocechą charakterystyczną jest domyślna konfiguracja drzwi w układzie 2-2-2-2oraz zmniejszone felgi. Autobus został zaprojektowany przede wszystkim z myśląo przewoźnika, którzy stawiają na niską cenę zakupu oraz tanią eksploatację.Egzemplarz pokazany na targach różni się jednak kilkoma szczegółami. Ale pokolei.

NB12 ma nadwozie o długości 12,18 m, szerokości 2,55 m iwysokości do 3,11 m. Pokazany w Kielcach autobus umożliwia podróż maksymalnie91 pasażerom. 32 osoby mają zapewnione miejsce siedzące na fotelach typu SterMX. Sześć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jestmożliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. I to jest główny wyróżnikwersji dla śląskiego konsorcjum. Pierwsze drzwi- co jest standardem u SOR'a- sąwęższe od reszty i mają prześwit ok. 1000 mm. Autobus jest klimatyzowany iposiada osiem przesuwnych okien.

Układ jezdny oparto na dwóch osiach. Przednia to niezależnatypu SOR NB004. Tylnia to portalowy most napędowy ZF AV132. Zastosowano silnikIveco Tector 7, który spełnia normę Euro 6. To jednostka o pojemności 6,728 l.Osiąga ona maksymalny moment obrotowy w wysokości 1020 Nm. Zblokowaną ją zautomatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200 Ecolife. To komplet, który SORzaleca wszystkim klientom, który zależy na niskim spalaniu.

Do końca roku konsorcjum firm PPUH Kłosok i A21powinno odebrać przynajmniej 20 autobusów do obsługi tzw. pakietuwodzisławskiego. W kwestii pojazdów klasy maxi sytuacja wydaje się byćoczywista. Czy partnerzy wybiorą lub już wybrali SOR'a na dostawcę pojazdówklasy midi? Odpowiedź już niedługo.