TRANSEXPO 2016: SOR drugi raz pokazuje elektrobus
Czeski producent jest od lat stałym bywalcemTRANSEXPO. Firma ma w zwyczaju prezentowanie na różnych targach w sposóbkompleksowy swojej oferty. Do Kielc przyjechały trzy pojazdy. My na razieskupimy się na jednym- elektrycznym EBN11.
Prezentowany w Kielcach”elektryk” to pojazd z nadwoziem o długości 11,1 m. Plasuje go topomiędzy autobusami klasy midi, a maxi Targowy egzemplarz umożliwia podróż aż 93pasażerom, w tym 26 na fotelach typu Ster 6MS. Z niskiej podłogi jest dostępnychpięć siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 1-2-2.Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej jest zapewniona przez sześć przesuwnychokien. Nie mogło zabraknąć klimatyzacji
Układ jezdny oparto na osiach dwóchproducentów. Przednia to niezależna typu SOR BN 004. Jako napędową wykorzystanoklasyczny most DANA G150. Za jednostkę napędową posłużył silnik asynchronicznyTAM 1020. To sześciopolowa jednostka o mocy 120 kW, która jest chłodzona wodą.Napęd dostarczyła firma Cegelec.
Autobus wyposażono w pakiet bateriilitowo-jonowych o pojemności 172 kWh. Umożliwia to pokonanie dystansu ok. 120 -150 km na jednym ładowaniu. Zasobniki energii są ładowane metodą plug-in. Ładowarkędo nich dostarczyło ABB.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
SORjuż raz próbował sprzedać swoje elektrobusy. Miało to miejsce rok temu, kiedykrakowskie MPK drugi raz przeprowadzało przetarg na dostawę czterech”elektryków” klasy midi. SOR wtedy przegrał. Producent nie brał takżeudziału w innych przetargach, w których mógł zaoferować jeden z trzech swoichelektrycznych modeli.
„