Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO 2016: Konferencja Techniczna IGKM za nami

infobus
10.10.2016 21:59

W przeddzień targów TRANSEXPO, 10 października, w Kielcach spotkali się członkowie IGKM i dyskutowali o autobusie przyszłości. Wielkim nieobecnym był Jadwiga Emilewcz, wiceminister rozwoju, która odwołała swój przyjazd na konferencję. Jej zastępcaprzedstawił zręby projektu e-Bus i bardzo ogólnie odpowiadał na konkretnepytania przewoźników.

Natomiast podczas drugiej sesji „Napędy przyszłości”,którą ciekawie poprowadził Marek Gajdowicz, wystąpił Dariusz Michalak ? SolarisBus & Coach S.A., Jan Kuźmiński ? MZA Sp. z o.o. w Warszawie, KrzysztofGawroński ? MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. oraz Jacek Nowakowski ? TinesGas Sp. z o.o. Widać wyraźnie było podział na dynamiczny obóz „elektryczny”oraz pozostający jak na razie w defensywie obóz „gazowy” (aczkolwiekwystąpienia zarówno Tines oraz PGNIG pozwalają sądzić, że to może się wkrótce zmienić).Oba za moment zmierzą się ponownie przy podziale unijnych pieniędzy.

Po przerwie Marcin Żabicki z IGKM poprowadził chybanajciekawszy panel „Przedział pasażerski autobusu przyszłości”, wktórym swoje prezentacje przedstawili: – Marta Van der Bergh-Góralczyk – UITPBruksela, – Zbigniew Rusak ? Starostwo Powiatowe w Poznaniu, – Małgorzata Durda? Volvo Polska Sp. z o.o. i Maciej Szymański – Ster. Tutaj warto podkreślić obecność dobrze zorientowanejw aktualnie realizowanych projektach unijnych przedstawicielki UITP oraz ogromnąwiedzę Zbigniewa Rusaka, który wypunktował, najważniejsze zmiany, jakie możemy zobaczyćw autobusowych konstrukcjach w Europie. Do tych tematów jeszcze wrócimy wInfoBusie.

Następnie odbyła się sesja o „Podzespołach autobusuprzyszłości” i tutaj bardzo ciekawy i konkretny wykład o eksploatacjiautobusów elektrycznych, hybrydowych i LNG dał – Roman Gogacz ? MZA Sp. z o.o.w Warszawie. O przyszłości automatycznych skrzyń biegów opowiedział MariuszPatecki ? Voith Turbo Sp. z o.o., natomiast o systemach informacyjnych – KrzysztofOwczarek – Novamedia Innovision Sp. z o.o.

Całość zamknął panel „Stanowisko pracy kierowcyautobusu przyszłości” moderowany przez Michała Wolańskiego. Tutaj autonomicznyautobus Mercedes-Benz przedstawił Antonio Cavotta i Adam Kempiński ? EvoBusPolska Sp. z o.o., a o najnowszych trendach w zakresie wspomagania pracykierowcy opowiedział Paweł Drabczyński ? Drabpol Sp. jawna