7 midi dla MZK Koszalin. Co w SIWZ?
Komunalny przewoźnik, Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie chce pozyskać siedem pojazdów. Ich wartość oszacował nanieco ponad 1,325 mln euro netto, czyli ok 5,6 – 5,7 mln zł. Do zakupu ma siędołożyć Unia Europejska w ramach zachodniopomorskiego RPO.
Autobusy, które zamawia MZK mają być całkowicie niskopodłogowymi pojazdami o długości ok. 10 m (+- 0,5 m). Mają umożliwiać podróż minimum 70 pasażerom, wtym co najmniej 29 osobom na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma byćmożliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0.
Będą napędzane silnikiem diesla. Jednostka ma mieć pojemność 6 – 7l, moc minimum 190 kW i maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1050 Nm.Zostanie ona zblokowana z pięcio- lub sześciobiegową automatyczną skrzyniąbiegów.
Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona dziękiprzynajmniej czterem oknom oraz elektrycznym wentylatorom nawiewowym. Naklimatyzację będą mogli liczyć pasażerowie oraz kierowca. Ma ją zapewniaćurządzenie o mocy przynajmniej 25 kW.
System informacji pasażerskiej ma się opierać na rozwiązaniachmieleckiej firmy R&G. Będzie się on składał z trzech wyświetlaczyzewnętrznych o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznej tablicy LCD o przekątnej 22″oraz głosowych zapowiedzi przystanków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oferty będą oceniane przy pomocy trzech kryteriów. Cena ma 77%wagi. 20% poświęcono na ocenę techniczną, w której MZK premiuje jak najdłuższą gwarancjęna autobusy oraz dziesięć lat na konstrukcję nadwozia i poszyć. 3% przeznaczonona ocenę zużycia energii na podstawie testu SORT2.
Wstępny termin otwarcia ofert przewidziano na 9 listopada. Dziękirealizacji tego zakupu możliwa będzie wymiana ok. 10% taboru koszalińskiego MZK.To także pierwszy od lat zakup nowych pojazdów przez przewoźnika. W 2014 rokuspółka pozyskała dwa MAN'y A47 Lion's City M. Nieco poźniej, bo w tym roku doKoszalina trafiło pięć ośmioletnich Scanii OmniCity, które sprowadzono z Oslo.
„