Drugi elektrobus w MPK Radom. Czas na Solarisa
Od 30 września Miejskie PrzedsiębiorstwoKomunikacji w Radomiu będzie przez dwa tygodnie testowało autobus elektrycznymarki Solaris Urbino 12. W pojeździe zostaną zainstalowane kasownikiobsługujące Radomską Kartę Miejską, nie będzie tam natomiast urządzeńwchodzących w skład Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
Ciemnoszaro-biało-zielony autobus będzie miałw Radomiu tymczasowy numer taborowy 346. Będzie kursował na brygadachszczytowych różnych linii miejskich, czyli jedynie w godzinach porannego orazpopołudniowego szczytu komunikacyjnego. Pasażerowie posiadający kartę miejskąbędą mogli bez problemów z niej skorzystać, ponieważ w elektrycznym pojeździebędą zainstalowane charakterystyczne czerwone kasowniki.
Autobus nie będzie natomiast wyposażony wwewnętrzny monitor i wyświetlacz, nie będzie w nim także głosowych zapowiedziprzystanków. Brak urządzeń SDIP spowoduje poza tym to, że na tablicachprzystankowych będą wyświetlać się wyłącznie rozkładowe godziny odjazdów kursówobsługiwanych przez ten autobus, a nie rzeczywiste – jak to jest w przypadkuwszystkich pozostałych pojazdów komunikacji miejskiej w Radomiu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazd, który przez kilka dni będzie testowanyna tyskich ulicach wyposażony jest w napęd firmy Medcom (podobnie jakeksploatowane w Lublinie, Tychach czy Gdyni trolejbusy Solaris Trollino 12MB), silnikiasynchroniczne umieszczone w piastach tylnych kół o mocy 2 x 60kW. W momenciestartu osiągają one moc do 220kW. W elektrobusie zastosowano baterielitowo-jonowe amerykańskiej firmy A123, które mają pojemność 240kWh i pracująpod napięciem 600V. Ciekawymi rozwiązaniami, na które warto zwrócić uwagę sątakże dotykowy pulpit w kabinie kierowcy oraz elektryczne drzwi firmy Ventura.
„