Porozmawiajmy o Mobilisie. Conecto G
9 sierpnia Mobilis rozpoczął realizację kolejnego kontraktuna obsługę linii autobusowych w Warszawie. Na jego potrzeby przewoźnik pozyskałłącznie 108 pojazdów. Po opisaniu zmodernizowanej zajezdni oraz SolarisówUrbino 8,9LE pora na kolejne autobusy. Mowa o Mercedesach Conecto G, którychMobilis pozyskał również 54 egzemplarze.
Conecto G wraca do Warszawy po czterech latach przerwy i zaliczajednocześnie debiut w dwóch kolejnych kategoriach. To pierwsze Mercedesy spełniającenormę Euro 6 na stołecznych ulicach. To także pierwsze autobusy spod znakugwiazdy w Warszawie, na które postawił prywatny operator.
W autobusie możepodróżować maksymalnie 130 pasażerów. 42 osoby mogą liczyć na przejażdżkę nafotelach typu CSE. 17 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wszystkieposiadają tapicerkę ze znanymi od lat motywami warszawskimi. Wejście na pokładdo tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściomw układzie 2-2-2-2.
Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A todzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni oddzielonej od przestrzenipasażerskiej kabina dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokościautobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To standard, który Mobilispróbuje wprowadzać już od 2009 roku. I pod tym względem przewoźnik jest lideremwśród prywatnych operatorów w Polsce. Spółka posiada 186 autobusów z tzw.”duża kabiną”.
Pewną nowością jest podzielenie platformy dla pasażerówstojących w pierwszym członie. Podzielono ją na dwie części oraz zamontowanodwa oparcia. Dzięki temu na pokładzie autobusu mogą być w sposób bezpiecznyprzewożone dwa wózki dziecięce lub inwalidzkie.
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatówKonvekta UL500, każdy o mocy 36 kW. Naturalną wentylację zapewnia sześć okienprzesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono wmonitoring oraz system zliczania potoków pasażerskich IRMA Light.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest debiutujący wstolicy bydgoski SiMS. Conecto G jest wyposażony w pięć wyświetlaczyzewnętrznych o wysokiej rozdzielczości. W stosunku do krakowskich autobusówMobilisu w tym przypadku zdecydowano się na zmianę fontu znaków wyświetlanychna tablicach. Pora na wnętrze- tu znajdziemy pięć tablic LCD. Zastosowano trzyo przekątnej 22″, na których prezentowana jest informacja liniowa orazreklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami oraz za trzecimi zamontowanodwie tablice 38″, na których informacja liniowa jest prezentowana w formie”e-koralików”.
Nowością są jeszcze dwie rzeczy. To kasowniki nowejgeneracji. To także automat biletowy, w którym prócz płatności bilonem zaprzejazd można zapłacić również kartą. Producentem urządzeń jest firmaMacrosystem z Warszawy.
Od początku wrześnianastąpią zmiany przydziałów Conecto G Mobilisu. ZTM podjął decyzję o skierowaniuich w całości do obsługi linii autobusowych nr 127, 502, 503, 708. Z kolei na188, 411, 502, 503, 708 i 719 pojazdy będzie można spotkać razem zinnymi przegubowcami, które należą do warszawskich operatorów.
Stołeczne przygoda osiemnastometrowych, bardzo bogatowyposażonych Conecto G potrwa do końca 2023 roku, aż wygaśnie umowa miasta zMobilisem.
W kolejnej części naszego cyklu omówimy system informacjipasażerskiej, który dostarczył bydgoski SiMS. W tej materii zaszło bardzo dużozmian w porównaniu tymi urządzeniami, które są znane z Krakowa.
„