MIDI-warianty autobusów VDL. Jako Low Entry!
Marka VDL rozpoczęła budowanie swojej miejskiejrodziny w stylu klasycznym, od niskopodłogowych konstrukcji z segmentu MAXI i MEGA. Teraz wraz z ugruntowaniem pozycji Citeaw Europie przyszedł czas na krótsze autobusy. I niespodziankę.
Jednak holenderski producent nie przestaje zaskakiwać izamiast iść utartą ścieżką i pokazać niskopodłogowy midibus Citea ze skrótem LFw nazwie, wprowadził do oferty modele niskowejściowe, czyli Low Entry. To dość zaskakującadla nas decyzja, ale na pewno została ona poprzedzona wieloma rozmowami zklientami ? głównie z terenu Beneluksu. Widocznie tam warianty ze stopniami w środkupotrzebne są teraz do obsługi połączeń podmiejskich i lokalnych, a pojazdy niskopodłogoweoperują w centrach miast.
Nowe warianty autobusów VDL Citea LLE to dwa modele MIDI ijeden wydłużony MAXI:
-
Citea LLE-99 o długości 9,9 m,
-
Citea LLE-107 o długości 10,7 m,
-
Citea LLE-127 o długości 12,7 m.
Jak zawsze podkreślał koncern VDL, dzięki modułowejkonstrukcji Citei jej rozbudowa o nowe modele to przysłowiowa ?bułka z masłem?. ?Schody?zaczynają się wraz z koniecznością sprzedaży nowych wersji na rynku. Jak widaćjednak teraz musiał pojawi się jednoznaczny sygnał od przewoźników, że potrzebująoni krótszych autobusów i VDL przystąpił do działania.
Podobnie jak w przypadku pozostałych gabarytów, Citea to mistrzwagi lekkiej. Masa własna 12-metrowego wariantu jest o co najmniej dwie tonymniejsza niż podobnych autobusów innych producentów stąd niższe zużycie paliwai niższy poziom emisji szkodliwych substancji. A autobusy Citea LLE-99, LLE-107i LLE-127 zbudowane są na tej samej platformie co wersja 12-metrowym i wprostej linii ?dziedziczą? niższe koszty utrzymania pojazdów. Czekamy na ich premieręw Polsce. Poniżej podstawowe dane techniczne:
„