Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Olimpiada coraz bliżej. Transolimpica coraz krótsza [FILM]

infobus
17.05.2016 13:59

Władze Rio poinformowały o nowych terminach oddania transportowych inwestycji na zbliżające się Igrzyska Olimpijskie 2016. Już wiadomo, że linia BRT Transolimpica nie zostanie ukończona do końca na czas.

-?Linia szybkich autobusów BRT o nazwie Transolimpica, któraw założeniu miała połączyć dwa centra sportowe rozpoczynających się 5 sierpniaigrzysk w Rio de Janeiro, będzie liczyć tylko trzy stacje z planowanychdwudziestu jeden? – poinformował mer Rio, Eduardo Paes.

Pod koniec czerwca mają zostać otwarte stacje Recreio, ParkOlimpijski (Barra da Tijuca) oraz Magalhaes Bastos. Goście igrzysk nie dojadąwięc ekspresową linią autobusową do Parku Deodoro, gdzie będą rozgrywane zawodyolimpijskie w ośmiu dyscyplinach: jeździectwie, hokeju na trawie, strzelectwie,kajakarstwie górskim, kolarstwie górskim i na rowerach BMX, w rugby ipięcioboju nowoczesnym.


Trasa Transolimpica

Olimpijska obsuwa

Prace przy Transolimpica ruszyły w czerwcu 2012 roku. Naodcinku 25 km, przecinającym się z autostradą Transcarioca, miało powstać -pierwotnie do 2015 roku – 17 mostów, 18 estakad i dwa tunele, a kosztyszacowano na 2,2 miliarda reali (około 550 mln euro). Paes zapewnił, że kolejnestacje Transolimpica będą otwierane sukcesywnie po zakończeniu igrzysk.

Nieukończenie Transolimpica to kolejna porażka organizatorówolimpiady na polu infrastruktury transportowej. Już wcześniej ogłoszono, żelinia metra „4” z centrum miasta (Ipanema) do oddalonego o 16 kmParku Olimpijskiego Barra da Tijuca zostanie otwarta dopiero w sierpniu, kilkadni przed rozpoczęciem igrzysk, a jej przepustowość będzie o połowę mniejszaniż planowano – 300 tys. osób dziennie. Z linii tej będą mogli korzystać tylkoposiadacze biletów na zawody sportowe, oficjele i osoby odpowiedzialne zaorganizację igrzysk.

Pociągi z maksymalnąliczbą pasażerów i z maksymalną częstotliwością będą kursować dopiero od końcawrześnia, gdy w Rio de Janeiro rozgrywana będzie paraolimpiada.

Trzecia linia BRT

Przypomnijmy, że budowana trasa Transolimpica to trzecianitka systemu szybkich autobusów w Rio. Już teraz tysiące pasażerów codzienniekorzysta z dwóch tras: Transoeste i Transcarioca, które obsługują autobusy Marcopoloi Neobus na podwoziach Volvo i Mercedes-Benz. Docelowo trasy BRT – wraz z kolejowymsystemem Transbrasil – stworzą wokół miasta transportowy krąg , integrujący pociągi,autobusy, metro, promy i lotniska. Jak ten system będzie funkcjonował można przekonaćsię na poniższym filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=8Y64mzvjFkQ}