Gorzów przetestuje minibus Iveco-Stratos
Od 1 kwietnia Miejski Zakład Komunikacji w GorzowieWielkopolskim testuje niskopodłogowy autobus klasy MINI ? Iveco-SKDStratos LF 38. Pojazd zawitał dolubuskiego miasta na tydzień i można go zobaczyć na najmniej obciążonychliniach podmiejskich oraz miejskich. Minibus ma 7,7 metra długości, a jegopojemność pasażerska to 38 miejsc, w tym 14 siedzących.
Z okazji testów MZK prosi pasażerów o przekazanie opinii natemat sprawdzanego autobusu. Opinię można przekazać telefonicznie dzwoniąc podnumer telefonu 95 7287 808 lub wysyłając e-mail na adres [email protected]
Wiosna z Iveco
Gorzowski test to kolejny efekt wzmożonej aktywnościprzedstawiciela Iveco Bus w Polsce, czyli firmy ABP Bus&Coach ze Słupska.Po obecności na targach Warsaw Expo Bus oraz tournée testowego modelu Crossway1,8 LE city po takich miastach jak Zawiercie czy Koszalin, teraz nadszedł czasna segment MINI, gdzie marka Iveco posiada bardzo szeroką ofertę. Z tej całej gamyABP wybrało miejską konstrukcję o niskim przebiegu podłogi na całej długości, produkowanąw Czechach przez firmą nadwoziową Stratos. Dlaczego akurat ten model? NiskopodłogowyLF 38 nie ma wielu konkurentów w swojej kategorii ? tutaj rywalizuje jedynie zMercedes-Benz Sprinter 65 City lub z ofertą lokalnych firm nadwoziowych jakAutomet czy Auto-Cuby. Dodatkowo jeden taki egzemplarz jest już eksploatowany wPolsce, a dokładniej w MZK w Bielsku-Białej. Tam nowy Stratos LF 38 zastąpi wtaborze bielskiego przewoźnika mocno wyeksploatowanego Ikarusa 405.03,zakupionego przez MZK jeszcze w 1996 roku. Cena bielskiego Stratosa LF 38 wwersji wyposażenia MZK wyniosła niespełna 500 tys. zł netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z czeskim rodowodem
Stratos LF38 to całkowicie niskopodłogowy minibuszabudowywany na podwoziach Iveco Daily o podwyższonej nośności. Posiada długość7,7-metra, dwoje dwuskrzydłowych drzwi otwieranych na zewnątrz. Jest napędzanysilnikiem IVECO o mocy 125 kW który spełnia normę Euro 6. W zależności odzamówionej wersji silnik może współpracować z mechaniczną lub automatycznąskrzynią biegów. Zarówno stanowisko pracy kierowcy jak i cała przestrzeńpasażerska może być klimatyzowana. W bielskim egzemplarzu na przeciw drugichdrzwi zlokalizowano miejsce dla wózka inwalidzkiego. Autobus wyposażony zostałtakże w cztery tablice informacyjne ? trzy zewnętrzne (przód, bok i tył) orazjedną wewnętrzną. Dodatkowo nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa systemmonitoringu składający się z dwóch kamer wewnętrznych oraz po jednejskierowanej przed i za pojazd.
„