Solaris producentem podwozi! Dla Izraela [FILM]
Autobusowy rynek izraelski imponuje swoim potencjał, ale ma też i spore wymagania.Jednym z nich jest offset. Co najmniej jedna czwarta wartości kontraktu musibyć zainwestowana w tym kraju.
Solaris chce go zrealizować poprzez eksportsamojezdnych podwozi i ich zabudowę przez lokalną firmę Haargaz. Współpracawygląda w ten sposób, że polski producent dostarcza gotowe podwozia zzabudowanym systemem napędowym i kierowniczym, a montaż końcowy odbywa się namiejscu. O szczegółach tej współpracy opowiedział nam Dariusz Michalak,wiceprezes Solarisa:
{https://www.youtube.com/watch?v=5i_OhoXUWNQ}
Eksport samojezdnychpodwozi i ich montaż po Polską to pierwszy tego typu przypadek w historii wielkopolskiegoprocenta. Decyzja ta bezpośrednio wynika z strategicznej roli Izraela wzagranicznej sprzedaży Solarisa. Dzisiaj firma z Bolechowa realizuje dostawydla trzech izraelskich przewoźników. Łącznie to 110 autobusów: są tu miejskie12-metrowe Urbino 12 (100 sztuk), a reszta to międzymiastowe InterUrbino.Wszystkie mają był dostarczone od marca do końca maja.
Dla firmy DAN z Tel Awiwu Solaris produkuje 60 miejskichautobusów Urbino 12. Drugi kontrakt to 30 sztuk 12-metrowych Urbino dla firmyEgged, która jeździć m.in. po Jerozolimie. Trzecie zamówienie: 20 pojazdów dlaprzewoźnika Afifi Group z miasta Nazaret (tutaj chodzi o 10 międzymiastowychInterUrbino i 10 miejskich Urbino). ? ?Każdy dostawca spoza Izraela musidostarczyć na ten rynek offset o wartości co najmniej 25 proc., czyli częśćwartości kontraktu zainwestować w tym kraju? ? mówi Dariusz Michalak.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Polski producent autobusów jest obecny w Izraelu od 2012 r.Dotychczas dostarczył na tamtejszy rynek blisko 200 pojazdów (w tym roku ichłączna liczba powinna sięgnąć 310).
„