Niemcy z kolejnym autokarowym rekordem
Coraz więcej pasażerów korzysta z autokarowego transportu dalekobieżnego w Niemczech. Autobusy i pociągi zaczynają wygrywać u naszych zachodnich sąsiadów z samochodami. Razem stworzyły nową modę na mobilność.
Tak wynika z danych Federalnego Urzędu Statystycznego wWiesbaden. W 2015 roku Niemcy bardziej niż kiedykolwiek korzystali z transportupublicznego w Niemczech: Według Destatis przejazdy autobusami i pociągami wzrosłyo 0,4%. Natomiast liczba pasażerów w transporcie lotniczym ?poszybowała? w góręo 4% w stosunku do 2014 r.
Ogółem z niemieckich autobusów i pociągów w 2015 roku (w zakresie regularnej komunikacji)skorzystało 11166 mln pasażerów, czylio 0,3% więcej niż w 2014 roku. Sama tylko miejska komunikacja (miejskieautobusy, tramwaje, metro) odnotowały wzrost o +1,2 %. Z miejskich autobusówskorzystało tyle samo osób co rok wcześniej. W przypadku transportu lokalnego iregionalnego (w tym S-Bahn) liczba pasażerów nieznacznie spadła o 0,1% (m.in. zpowodu strajków wiosną 2015 roku).
Przewozy pasażerskie w Niemczech w 2015 r. |
Liczba pasażerów w 2015 r. (w mln) |
Zmian do 2014 (%) |
Autobusy i pociągi |
11 166 |
0,4 |
Komunikacja regularna |
11 015 |
0,3 |
– w tym transport podmiejski i regionalny |
2 520 |
0,1 |
– w tym miejski transport szynowy |
3 895 |
1,2 |
– w tym autobusy miejskie |
5 280 |
0,0 |
Dalekobieżne linie autokarowe |
20 |
25 |
Dalekobieżne linie kolejowe |
131 |
1,9 |
Lotnictwo krajowe |
194 |
4,0 |
-?Stabilne dane dotyczące transportu publicznego i wzrostruchu dalekobieżnego dla autobusów nastrajają optymistyczne ? komentuje dane Christiane Leonard, dyrektorFederalnego Stowarzyszenia Niemieckich Przewoźników Autobusowych (BDO). ?Martwi spadek liczby pasażerów na obszarach podmiejskich i wiejskich, gdzie aktywnesą prywatne firmy przewozowe ? na szczęście nie jest on znaczny. Najnowsze danepokazują nam, jak wiele może zdziałać połączony model : autokar + pociąg wtransporcie dalekobieżnym. Razem dało to sumę 151 mln pasażerów przewiezionychw 2015 r., co tym samym mocno zmniejszyło liczbę zmotoryzowanych indywidualnychpasażerów. Wzrost publicznego transportu pasażerskiego na długich dystansach tokolejny ważny argument na rzecz liberalizacji rynku. W Niemczech kolej plus autokarstworzyły nową mobilność. „
„