Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Czesko-meksykańskie trolejbusy w Guadalajara

infobus
14.03.2016 15:09

Trolejbusy z napędem czeskiej firmy Škoda Electric rozpoczęłynormalną obsługę liniową w meksykańskim mieście Guadalajara. Pojazdy znadwoziami lokalnej firmy Dina wyglądaj bardzo egzotycznie i są w pełni dostosowanedo tamtejszych warunków drogowych.

W suma firma z Pilzna wyposażyła dwadzieścia pięć nowych pojazdów. Elektryczny osprzęt został zabudowany w zakładach meksykańskiej firmynadwoziowej Dina Camiones, w pobliżu stolicy Mexico City. Całość montażu odbyłasię przy wsparciu ekspertów Skody. Wartość maksykańskiego kontraktu to ok. 100milionów CZK. Guadalajara jest drugim co do wielkości miastem w Meksyku i ma ponad1,6 miliona mieszkańców. Natomiast całą aglomerację zamieszkuje ponad 5milionów osób. Trolejbusy w Meksyku nie są jakąś wielką egzotyką ? m.in. tegotypu transport posiada Mexico City, które także planuje modernizację floty.

-?Pierwsze gotowe egzemplarze pojawiły się na ulicach Guadalajarajeszcze w lutym br., czyli równo w rok od podpisania umowy. Zarówno lokalnafirma transportowa, jak i pasażerowie są bardzo z nich zadowoleni? ? mówidyrektor handlowy Škoda Electric, Pavel Kuch.

Dlatego Guadalajara już myśli o rozbudowie swojej trolejbusowefloty o kolejne modele. Do wymiany pozostało około trzydzieści przestarzałych pojazdów,które wożą pasażerów od prawie 30 lat. Najnowsze trolejbusy są częściązintegrowanego systemu transportowego miasta i jeżdżą na linii nr 3, którycodziennie przewozi pasażerów do trasie o długości 10 mil.

Pojazdy oprócz nowoczesnego systemu biletowego, GPRS, Wi-Fii posiadają także hybrydowy napęd. Obok trakcyjnego zasilania wyposażone je takżew generatory Diesla, co umożliwia im pokonanie bez napowietrzeni sieci dystans do30 km. Takie rozwiązanie ma zastosowanie przede wszystkim podczas jazdy przeztunele czy podczas nieoczekiwanych zmian tras ? m.in. z powodu okresowychpowodzi lub zakłóceń w dostawach energii elektrycznej.

-?Najnowsze trolejbusy znacznie obniżają koszty operacyjne isą oczywiście bardziej wygodne dlapasażerów oraz kierowców. Są też bardziej przyjazne dla środowiska. Źródłem ichzasilania jest energia powstająca w elektrowni wiatrowej w Jalisco. W sumie 25trolejbusów zmniejszy wartość wyprodukowanych emisji CO2 o 16,75 tontygodniowo, co oznacza aż do 3900 ton rocznie w porównaniu do autobusów zsilnikiem wysokoprężnym? ? podkreśla Paweł Kuch.

Warto zauważyć, że Škoda Electric coraz śmielej operuje pozaeuropejskim kontynentem. Wspomniany sukces w Meksyku idzie w parze z ekspansjąw USA czy na rynku indyjskim.