Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

A4: Remont – do kwietnia do września

infobus
07.03.2016 09:22

Remont kolejnego odcinka autostrady A4 będzie najważniejsząinwestycją GDDKiA w tym roku na Opolszczyźnie. Zainteresowane wykonaniem tegozadania są cztery firmy. Ma ono zacząć się w kwietniu i skończyć we wrześniu,prace nie będą prowadzone w wakacje.

Remont kolejnego już odcinka A4 ma poprawić komfort ibezpieczeństwo jazdy. Otwarcie ofert firm zainteresowanych jegoprzeprowadzeniem odbyło się w piątek.

Jak powiedział PAP rzecznik opolskiego oddziału GeneralnejDyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Michał Wandrasz, najtańsza z ofertopiewa na niespełna 14 mln zł, a najdroższa na nieco ponad 19 mln zł. GDDKiAchce rozstrzygnąć postępowanie przetargowe w marcu i na przełomie marca-kwietniapodpisać umowę z wykonawcą, tak by firma ta mogła zacząć prace w pierwszejdekadzie kwietnia.

Remont obejmie ok. 28 km nitki w kierunku Wrocławia, odwęzła Brzeg do węzła Opole Zachód. Prowadzony będzie w kilku etapach, z którychkażdy obejmować ma długość kilku kilometrów. Zacznie się od strony węzła Brzeg.Prace będą trwały od kwietnia do końca czerwca i we wrześniu. Wtedy możnaspodziewać się utrudnień na tej trasie.

Na lipiec i sierpień prace remontowe mają być przerwane, by? jak mówił rzecznik opolskiego oddziału GDDKiA ? nie utrudniać kierowcomwakacyjnych przejazdów i nie przyczyniać się do korków w czasie, gdy w Polsceodbywać się będą Światowe Dni Młodzieży, podczas których spodziewany jestznacznie zwiększony ruch głównie autokarowy.

Tegoroczny remont A4 będzie kontynuacją rewitalizacjiopolskiej autostrady, która rozpoczęła się w 2013 r. Wówczas wyremontowanyzostał 7,5-km odcinek jezdni południowej w kierunku Katowic między węzłamiOpole Zachód i Opole Południe wraz z samymi węzłami. Rok później nowąnawierzchnię położono na pozostałym fragmencie jezdni południowej międzywęzłami Opole Zachód i Opole Południe (13 km) oraz na całej długości międzytymi węzłami na jezdni północnej (20 km). W ub.r. odbył się remont kolejnego,30-km odcinka tej trasy między węzłami Brzeg i Opole Zachód.

Kolejnymi planowanymi przez GDDKiA w Opolu na ten rokzadaniami mają być m.in. przebudowa skrzyżowania dróg krajowych 94 i 46 kołoKarczowa pod Opolem; przebudowa skrzyżowania w Praszce, a także ujęta w dwóchzadaniach inwestycyjnych przebudowa trzech skrzyżowań w miejscowości Jełowa naDK45. Inwestycje te znalazły się na ministerialnej liście dodatkowych zadań zzakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego, skierowanych do realizacji w 2016 r.?Jeśli będzie przyznane dofinansowanie, jesteśmy gotowi do realizacji tychzadań? ? zaznaczył Wandrasz.

GDDKiA będzie też kontynuować trwającą od 2015 r. budowęobwodnicy Nysy. Ma ona mieć 16,5 km długości, będzie kosztowała blisko 307,5mln zł, a oddana do ruchu zostanie w 2017 r.

Wandrasz dodał, że w tym roku rozpoczną się praceprzygotowawcze i koncepcyjno-dokumentacyjne dotyczące budowy obwodnic Praszkioraz Olesna. ?Oczekujemy też na przyznanie pieniędzy na aktualizacjędokumentacji dla budowy obwodnic Myśliny, Niemodlina i północnej obwodnicyKędzierzyna-Koźla? ? dodał rzecznik GDDKiA.

Wszystkie te obwodnice ujęto w Programie Budowy DrógKrajowych na lata 2014-2023.

Rzecznik GDDKiA w Opolu dodał, że oddział ma już przyznanepieniądze na przygotowanie dokumentacji dla rozbudowy trzech odcinków drógkrajowych: nr 38 na odcinku granica państwa – Pietrowice; nr 43Jaworzno-Julianpol oraz nr 45 Reńska Wieś ? Poborszów. ?W tym ostatnim przypadkubędziemy również przebudowywać niebezpieczne skrzyżowanie w Reńskiej Wsi, gdziedochodzi do wielu śmiertelnych wypadków? ? zaznaczył Wandrasz. (PAP)