Solaris pojawi się w Indiach?
Solaris nawiązał współpracę z indyjskim JBM. Producent zBolechowa liczy, że dzięki tej kooperacji szerzej zaistnieje na bardzowymagającym rynku jakim są Indie, a docelowo inne kraje azjatyckie.
Oficjalnie współpraca z JBM została potwierdzona na targachAuto Expo w New Delhi. Zaprezentowano wtedy autobus elektryczny Solaris Urbino8,9LE. Jednak na potrzeby lepszej promocji w Indiach pojazd będziefunkcjonowała pod marką JMB Ecolife.
Plany azjatyckiej ofensywy potwierdził także prezesSolarisa Andreas Strecker. 16 lutego na konferencji w Warszawie, w którejproducent z Bolechowa podsumował miniony rok padły konkretne deklaracje.
Solaris może zaistnieć na rynku hinduskim dzięki swojej szerokiej ofercieautobusów zero- jak i niskoemisyjnych. Współpraca z lokalnym partnerem, którymma być JBM ma pozwolić osiągnąć efekt niemożliwy do osiągnięcia przy ulokowaniuprodukcji w Europie.
Strategia jest taka, że Solaris nie będzie dostarczał gotowych pojazdów,ale ograniczy się jedynie do transferu know-how i wsparcia zakupowego. Abywejść do Indii, trzeba zazwyczaj działać we współpracy z lokalnym producentem. Takiesą tamtejsze uwarunkowania m.in. prawne, które umożliwiają Hindusom ochronę ichlokalnego rynku. Ponadto produkcja w Europie dla Indii jest całkowicienieopłacalna z powodu kosztów pracy i materiałów.
Indie to gigantyczny rynek, który w perspektywie kilkunajbliższych lat może mieć potrzeby kilkukrotnie większe niż np. to co ciąguroku sprzedawane jest łącznie w Polsce i Niemczech. Kolejna sprawa, że druginajludniejszy kraj świata może być potężnym impulsem do dalszego rozwojupojazdów elektrycznych, hybrydowych czy gazowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z danych WHO wynika, że spośród 20 najbardziej zanieczyszczonychmiast świata więcej niż połowa znajduje się w Indiach. W celu walki ze smogiemw styczniu w Delhi, najbardziej zanieczyszczonej spalinami metropolii świata,wprowadzono nawet nowe zasady poruszania się po mieście. W określone dnitygodnia z samochodów mogli korzystać użytkownicy tylko tych aut, którychnumery rejestracyjne kończą się liczbą parzystą, a w inne nieparzystą. Z tegopowodu w Indiach coraz popularniejsze są pojazdy na gaz, powoli raczkuje takżerynek elektrobusów.
Dodatkowym asumptem,który może ułatwić zaistnienie w Indiach jest fakt, że przez lata zaniedbywanomodernizację transportu publicznego. Rząd federalny jest na etapie opracowaniainstrumentów wsparcia, który ma pomóc zmieniać ten stan.
„