Rebranding w MPK Gniezno i plany zakupowe
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Gnieźnie wprowadza nowe logo do swoich autobusów. Spółka planuje także zakup nowych pojazdów. Będzieon możliwy dzięki wsparciu unijnemu.
Pod koniec ubiegłego roku MPK wzbogaciło się o cztery używane autobusy Mercedes-Benz Citaro. To całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy maxi, które umożliwiająpodróż ok. 100 pasażerom. Pojazdy posiadają trzy wejścia w układzie 2-2-2. Sąnapędzane wysokoprężnymi silnikami typu Mercedes OM447hLA o mocy 299 KM, usytuowanymi poziomo, co zapewnia amfiteatralny układ siedzeń na tylnym zwisie.
Jednostki oryginalnie spełniały normę czystości spalin Euro 2. Jednak dziękidoposażeniu ich w katalizatory oparte o metodę retrofit osiągnęły one normęEuro 4. Pojazdy sprowadzono ze Szwajcarii. Dzięki ich wprowadzeniu doeksploatacji możliwe będzie wycofanie najbardziej zużytych autobusów z flotyMPK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od dziś, trzy z czterech Citaro można spotkać na gnieźnieńskich liniachautobusowych. W oczy rzuca się jednolity schemat malowania autobusów woparciu o kanarkowy kolor. Jak powiedział prezes MPK, Piotr Stasiak, taka malatura pojazdów obowiązuje od 2010 r., kiedy firma zakupiła autobusy Mercedes-Benz O 405. Z kolei zupełnie nowe jest logo spółki, które zostało wprowadzone na początku 2016 r. Nowy znak firmowy MPK pojawi się na wszystkich pojazdach – zgodnie ze wspólnym systemem rozlokowania oznaczeń.
To jednak nie koniecdziałań przewoźnika, które mają zachęcić mieszkańców Gniezna do korzystania zkomunikacji publicznej. Piotr Stasiak przekonywał na stronach lokalnego portalu moje-gniezno.pl, że spółka bardzo by chciała modernizować tabortylko w oparciu o nowe pojazdy. Niestety przy obecnych realiach nie stać na tospółki. Stąd MPK liczy na pozyskanie zewnętrznego wsparcia do przeprowadzeniazakupów w postaci wsparcia unijnego. Nie padają jednak deklaracje jakim byłbykońcowy kształt projektu oraz jego wartość.
„