Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Rebranding w MPK Gniezno i plany zakupowe

infobus
10.02.2016 11:29

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Gnieźnie wprowadza nowe logo do swoich autobusów. Spółka planuje także zakup nowych pojazdów. Będzieon możliwy dzięki wsparciu unijnemu.

Pod koniec ubiegłego roku MPK wzbogaciło się o cztery używane autobusy Mercedes-Benz Citaro. To całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy maxi, które umożliwiająpodróż ok. 100 pasażerom. Pojazdy posiadają trzy wejścia w układzie 2-2-2. Sąnapędzane wysokoprężnymi silnikami typu Mercedes OM447hLA o mocy 299 KM, usytuowanymi poziomo, co zapewnia amfiteatralny układ siedzeń na tylnym zwisie.

Jednostki oryginalnie spełniały normę czystości spalin Euro 2. Jednak dziękidoposażeniu ich w katalizatory oparte o metodę retrofit osiągnęły one normęEuro 4. Pojazdy sprowadzono ze Szwajcarii. Dzięki ich wprowadzeniu doeksploatacji możliwe będzie wycofanie najbardziej zużytych autobusów z flotyMPK.

Od dziś, trzy z czterech Citaro można spotkać na gnieźnieńskich liniachautobusowych. W oczy rzuca się jednolity schemat malowania autobusów woparciu o kanarkowy kolor. Jak powiedział prezes MPK, Piotr Stasiak, taka malatura pojazdów obowiązuje od 2010 r., kiedy firma zakupiła autobusy Mercedes-Benz O 405. Z kolei zupełnie nowe jest logo spółki, które zostało wprowadzone na początku 2016 r. Nowy znak firmowy MPK pojawi się na wszystkich pojazdach – zgodnie ze wspólnym systemem rozlokowania oznaczeń.

To jednak nie koniecdziałań przewoźnika, które mają zachęcić mieszkańców Gniezna do korzystania zkomunikacji publicznej. Piotr Stasiak przekonywał na stronach lokalnego portalu moje-gniezno.pl, że spółka bardzo by chciała modernizować tabortylko w oparciu o nowe pojazdy. Niestety przy obecnych realiach nie stać na tospółki. Stąd MPK liczy na pozyskanie zewnętrznego wsparcia do przeprowadzeniazakupów w postaci wsparcia unijnego. Nie padają jednak deklaracje jakim byłbykońcowy kształt projektu oraz jego wartość.

Ponadto gnieźnieńska spółka posiada całkowicie nową stronę internetową. Nowymudogodnieniem dla pasażerów jest możliwość zakupu za jej pośrednictwem. Biletysą sprzedawane w kooperacji partnerami, którzy zarządzają trzema platformami elektronicznymi.Mowa o tak rozpoznawalnych markach jak SkyCash, GoPay i Call Pay.