Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Van Hool świętuje pierwszą setkę EX-ów

infobus
05.02.2016 16:00

Belgijski producent autobusów pochwalił się przekroczeniempoziomu stu wyprodukowanych autokarów Van Hool EX, które produkowane są w nowymzakładzie w Macedonii. Rozszerzył się także zakres turystycznej rodziny o trzyosiowemodele EX16 H i EX 17 H. Niedawno także pierwszy EX trafił na rynek w WielkiejBrytanii (EX16 H). To tyle w telegraficznym skrócie, a teraz czas na szczegóły.

Sto w rok

Rok po uruchomieniu produkcji ekonomicznej serii autokarówEX w swoim nowym zakładzie w Macedonii, belgijski Van Hool sprzedał już ponad100 tego typu pojazdów. Trafiły one głównie do firm transportowych z Belgii,Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Szwajcarii. Ich najważniejszazaleta to uniwersalność zastosowania ? od długich tras międzymiastowych pookazjonalne wycieczki.

Warto dodać, że ciągu tego roku rodzina EX się znaczącoposzerzyła ? głównie za sprawą elastycznej konstrukcji modułowej i dobregoodzewu ze strony klientów. W pierwszym etapie w ofercie Van Hool-a znalazły siędwa podstawowe modele: dwuosiowy EX15 H (12 480 mm / 55 + 1 + 1) i trzyosiowyEX16 M (13 260 mm / 61 + 1 + 1 o wysokości 3675 mm), do których następniedołączyły kolejne wersje trzyosiowe: EX16 H (13385 mm / 59 + 1 + 1) iEX17 H (14,22 / 65 + 1 + 1). Wysokość wersji H to 3805 mm. W opcji ? do wszystkichmodeli – możemy m.in. domówić WC, wąskie lub szerokie środkowe drzwi oraz windędla wózków inwalidzkich. Cała gama EX napędzana jest silnikiem Paccar (DAF)MX11 Euro 6 o mocy 290kW / 394KM lub 320kW / 436KM i może być wyposażony wszeroką gamę funkcji bezpieczeństwa, w tym EBS3, AEBS, ESC, ABS, ACC i LDW.

Cztery w gamie

-?Z zadowoleniem przyjmujemy te wyniki handlowe ? mówi FilipVan Hool, prezes Van Hool NV. – Mimo, że jesteśmy obecni na autokarowym rynkuod ponad 70 lat zdajemy sobie sprawę, ze teraz ? z nowym produktem EX ? musimyna nowo zdobyć zaufanie naszych klientów. Ważne dla nas było rozszerzenieoferty EX o dwa kolejne trzyosiowe autokary oraz wersję dostosowaną dolewostronnego ruchu dla Wielkiej Brytanii. To oznacza, że zakres EX jestkompletny, co otwiera przed nami nowe szanse na rozwój sprzedaży.?

Jak podkreśla Van Hool, autobusy EX zostały zaprojektowane iopracowane w macierzystej siedzibie fabryce w Koningshooikt (Belgia), aprodukowane są w zakładzie w Skopje (Macedonia).