Van Hool świętuje pierwszą setkę EX-ów
Belgijski producent autobusów pochwalił się przekroczeniempoziomu stu wyprodukowanych autokarów Van Hool EX, które produkowane są w nowymzakładzie w Macedonii. Rozszerzył się także zakres turystycznej rodziny o trzyosiowemodele EX16 H i EX 17 H. Niedawno także pierwszy EX trafił na rynek w WielkiejBrytanii (EX16 H). To tyle w telegraficznym skrócie, a teraz czas na szczegóły.
Sto w rok
Rok po uruchomieniu produkcji ekonomicznej serii autokarówEX w swoim nowym zakładzie w Macedonii, belgijski Van Hool sprzedał już ponad100 tego typu pojazdów. Trafiły one głównie do firm transportowych z Belgii,Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Szwajcarii. Ich najważniejszazaleta to uniwersalność zastosowania ? od długich tras międzymiastowych pookazjonalne wycieczki.
Warto dodać, że ciągu tego roku rodzina EX się znaczącoposzerzyła ? głównie za sprawą elastycznej konstrukcji modułowej i dobregoodzewu ze strony klientów. W pierwszym etapie w ofercie Van Hool-a znalazły siędwa podstawowe modele: dwuosiowy EX15 H (12 480 mm / 55 + 1 + 1) i trzyosiowyEX16 M (13 260 mm / 61 + 1 + 1 o wysokości 3675 mm), do których następniedołączyły kolejne wersje trzyosiowe: EX16 H (13385 mm / 59 + 1 + 1) iEX17 H (14,22 / 65 + 1 + 1). Wysokość wersji H to 3805 mm. W opcji ? do wszystkichmodeli – możemy m.in. domówić WC, wąskie lub szerokie środkowe drzwi oraz windędla wózków inwalidzkich. Cała gama EX napędzana jest silnikiem Paccar (DAF)MX11 Euro 6 o mocy 290kW / 394KM lub 320kW / 436KM i może być wyposażony wszeroką gamę funkcji bezpieczeństwa, w tym EBS3, AEBS, ESC, ABS, ACC i LDW.
Cztery w gamie
-?Z zadowoleniem przyjmujemy te wyniki handlowe ? mówi FilipVan Hool, prezes Van Hool NV. – Mimo, że jesteśmy obecni na autokarowym rynkuod ponad 70 lat zdajemy sobie sprawę, ze teraz ? z nowym produktem EX ? musimyna nowo zdobyć zaufanie naszych klientów. Ważne dla nas było rozszerzenieoferty EX o dwa kolejne trzyosiowe autokary oraz wersję dostosowaną dolewostronnego ruchu dla Wielkiej Brytanii. To oznacza, że zakres EX jestkompletny, co otwiera przed nami nowe szanse na rozwój sprzedaży.?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak podkreśla Van Hool, autobusy EX zostały zaprojektowane iopracowane w macierzystej siedzibie fabryce w Koningshooikt (Belgia), aprodukowane są w zakładzie w Skopje (Macedonia).
„