MAN podsumował 2015 rok
MAN jest zadowolony z wyników osiągniętych na rynkuautobusowym w 2015 roku. Producent uplasował się na drugim miejscu pod względemautobusów nowych, jest też liderem w segmencie autobusów używanych.
W ubiegłym roku MAN zrealizował dwa duże kontrakty nadostawy nowych autobusów. To 62 pojazdy dla Michalczewskiego, które zostałyskierowane do obsługi linii we Wrocławiu, a także 36 lwy CNG dla PKM Tychy.Było też kilka zamówień mniejszych.
Ro 2015 był dla nas bardzo udany ? mówił podczas konferencjiprasowej Piotr Stański ? Prezes Zarządu MAN. Liderem, i to ze znaczną przewagąnad konkurentami, jest Solaris. MAN, jak wspomnieliśmy, uplasował się nadrugiej pozycji. Co roku ta sytuacja się zmienia ? mówił Stański. Wynik MAN w2015 roku to 14,2% udziałów w rynku. To doskonały wynik, cieszymy sięniezmiernie ? dodał szef MAN.
Sprzedaż autobusów MAN w 2015 roku to przede wszystkim dwawspomniane kontrakty z Wrocławia i Tychów. Łącznie producent dostarczył doPolski 125 pojazdów miejskich i 23 turystyczne. W ubiegłym roku MAN sprzedał 49autobusów używanych. Wartość ta wzrosła w porównaniu z latami ubiegłymi. W 2014i 2013 było ich 38, w 2012 ? 39, w 2011 ? 40, zaś w 2010 ? 31. Liczymy bardzo,że ten poziom uda się utrzymać ? powiedział Piotr Stański.
Ciężką pracą i wspólnym wysiłkiem trzymamy się konwencjinaj, naj, naj ? mówił Krzysztof Gawroński, szef sprzedaży autobusów MAN wPolsce. W 2015 roku mamy historycznie najlepszy wynik od 1995 jeśli chodzi osprzedaż autobusów. Nigdy nie osiągnęliśmy takiego poziomu ? dodał.
PKM Tychy ? wygraliśmy przetarg na 36 autobusów CNG ?powiedział Gawroński. W Polsce tak dużego przetargu na gazowce jeszcze niebyło. MAN dostarczył 30 solówek i 6 przegubowców. To najlepszy wynik producentaw tym segmencie. Warto podkreślić, że Tychy otrzymały autobusy, którym zostałprzyznany tytuł Bus of the year 2015. PKM Tychy zakupił także jeden autobusturystyczny MAN. Będzie on służył miastu ? wyjaśnił Gawroński.
Po 9 latach drugi w historii polski klient MAN ? firma Michalczewski? kupił 62 autobusy do Wrocławia. To była decyzja przewoźnika. Łącznie temu klientowisprzedaliśmy 184 pojazdy ? mówił Krzysztof Gawroński.
MAN ma też stałych klientów, którzy od wielu lat doceniająwalory techniczne i użytkowe pojazdów producenta. To:
SPPK Police ? 2 MAN Lion`s City G i 1 MAN Lion`s City,
MPK Siedlce ? 1 MAN Lion`s City Midi (A47)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MZK Stargard Szczeciński ? 3 MAN Lion`s City Midi (A47),
MZK Opole ? 3 MAN Lion`s City.
Ten ostatni przewoźnik w ciągu czterech ostatnich latzakupił 60 sztuk lwów. Połowa z tych autobusów to autobusy nowe. To pokazuje,jak to miasto jest dla nas ważne ? mówi Gawroński.
34 autobusy turystyczne zakupił także od MAN Skarb Państwa.
Co z tym CNG? Zdaniem Krzysztofa Gawrońskiego problemami sąprzede wszystkim: brak stacji tankowania oraz brak planu rządowego dla takichpojazdów. Na dziś przewoźnik, który kupuje takie pojazdy bierze na siebie pewneryzyko. Na taki krok zdecydowało się PKM Tychy, co, według producenta jestdecyzją logiczną. Firma chce postawić na takie pojazdy. PKM rozważa też zakuphybryd i być może autobusów elektrycznych. To szansa dla MAN-a na kolejnekontrakty. Gdzie jeszcze? Tomaszów Mazowiecki, Gliwice, Katowice, Opole,Warszawa, Białystok, Płock, Starachowice, Ostrowiec Świętokrzyski, Rzeszów ?wymienia Gawroński. Wszystkie te miasta będą w najbliższej przyszłości kupowaćnowe autobusy, i wcale nie muszą być one napędzane silnikami diesla. Jeszcze w2016 roku mają ruszyć unijne przetarg na hybrydy ? kończy Krzysztof Gawroński.
Z ciekawostek poza autobusowych warto wspomnieć, że wubiegłym roku MAN sprzedał w 2015 roku 4183 ciężarówek, co pozwoliło zająćproducentowi pierwsze miejsce w tym segmencie. Firma pracuje także nad nowympojazdem z segmentu VAN. Na razie jednak nie poznaliśmy za wiele szczegółówtego projektu.
„