Branża oponiarska na plusie w 2015 roku
Na polskim rynku w 2015 roku sprzedało się więcej opon niż wroku ubiegłym. Zwiększenie sprzedażyzanotowano zarówno w segmencie opon do samochodów osobowych, jak i oponciężarowych. Wzrosty nie są spektakularne, jednak warto odnotować, że wynikisprzedaży, w porównaniu do 2014 roku, poprawiły się o 1 proc. ? w kategoriiopon do samochodów osobowych i 3 proc. ? w kategorii opon do samochodówciężarowych.
Segment opon budżetowych wciąż stanowi ponad 40 proc. rynku,jednak w 2015 roku zanotował 4 proc. spadek sprzedaży. Wynik segmentu średniegoto 28 proc. rynku i sprzedaż większa o 9proc. Natomiast opony segmentu premium to 26 proc. rynku, a wzrost ichsprzedaży wyniósł 2 proc.
W kategorii opon do samochodów osobowych wyróżnić możnaopony do samochodów typu SUV, których sprzedaż wzrosła o 14 proc. oraz opony dosamochodów dostawczych o masie do 3,5 t, których sprzedało się 13 proc. więcejniż w roku ubiegłym.
? Polski rynek oponiarski odnotował dobre wyniki po bardzosłabym 2014 roku. Mamy nadzieję, że tendencja wzrostowa się utrzyma. Tegorocznewyniki związane są zarówno ze wzrostem sprzedaży samochodów osobowych iciężarowych, jak i z poprawą świadomości polskich kierowców odnośnie opon ?mówi Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku PrzemysłuOponiarskiego. ? Coraz więcej kierowców zdaje sobie sprawę z tego, jak dużywpływ na ich własne bezpieczeństwo mają opony ? dodaje Piotr Sarnecki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Branża wyszła na plus także w całej Europie, w której w 2015roku sprzedało się o 3 proc. więcej opon do samochodów osobowych, o 4 proc.więcej opon do samochodów ciężarowych oraz o 2 proc. więcej opon do motocykli.Jedyny, 9 proc. spadek w Europie zanotowały opony rolnicze.