Lubelskie trolejbusy na kolejnej linii autobusowej
Od wczoraj lubelskie trolejbusy pojawi się na obsługiwanejdotychczas przez autobusy linii nr 19. Czy to oznacza elektryfikację kolejnegopołączenia?
„Niewykluczone, że jest to rozwiązanie docelowe.”?powiedziała Justyna Góźdź, rzecznik prasowy Zarządu TransportuMiejskiego w Lublinie na łamach internetowego wydania Dziennika Wschodniego. „Decyzjao elektryfikacji linii wynika przede wszystkim z faktu, że większośćjej trasy przebiega pod trakcją. Ponadto dysponujemy wystarczającą liczbąnowoczesnych trolejbusów, by móc elektryfikować wybrane linie autobusowei podnosić komfort podroży.”- podsumowała Justyna Góźdź. Dodatkowowyjaśniła nam, że „dziewiętnastka” będzie obsługiwana zarówno przez UrsusyT701.16 z bateriami oraz hybrydowe Solarisy Trollino 12MB.
W efekcie to obsługi liniowej zostały włączone kolejneodcinki trakcji trolejbusowej, które wybudowano wskutek realizacji projektu”Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego”. Mowa owschodnim odcinku ulicy Zana (od ronda Mokrskiego) oraz południowymNadbystrzyckiej (do ronda NSZ).
Warto przy tym dodać, że to nie pierwszy przypadek whistorii lubelskiej komunikacji, kiedy trolejbusy zostają skierowane doczęściowej lub całkowitej obsługi konkretnej linii autobusowej. Swój epizodtego typu pojazdu miały już na liniach nr 20 oraz zlikwidowanej już 56,natomiast od marca ubiegłego roku pojawiły się na byłej „dziewiątce”,która od września w efekcie wprowadzania pierwszego etapu optymalizacji ofertyprzewozowej została przenumerowana na 159. Cechą wspólną wszystkichwspomnianych połączeń jest ich znaczny przebieg pod trakcją. W efekciedodatkowy napęd trolejbusów jest wykorzystywany co do zasady na stosunkowokrótkich odcinkach.
Od 1 marca natomiast trolejbusy pojawią się na kolejnejlinii autobusowej. Będzie to 28, które po niewielkiej korekcie trasy zmieni odtego dnia swój numer na 161.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
To jednak tylko część zmian, które czekają lubelskich pasażerówod 1 lutego. Tego dnia zacznieobowiązywać nowy cennik biletów, o którym wspomnieliśmy tutaj. Wtedy takżerozpocznie się wdrażanie drugiego etapu marszrutyzacji lubelskich połączeń.Jego realizacja rozłożona została na cały rok. Więcej w tej kwestii można sprawdzićw opublikowanym dziś przez ZTM zestawieniu.
Ponadto w toku jest przetarg na obsługę kilku liniiautobusowych, które łączą Lublin m.in. z gminą Konopnica. Mimo niewielkichzmian SIWZ cały czas wiążący jest wstępnie zaplanowany termin otwarcia ofert, czyli29 stycznia. W efekcie można powiedzieć, że ten rok będzie równie emocjonującyjak poprzedni w lubelskiej komunikacji.
„