Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Infra Fürth Verkehr z nowymi Citaro C2 LE

infobus
05.01.2016 19:25

SiedemMercedesów Citaro Low Entry przekazano jednemu z operatorów w frankońskimzwiązku komunikacyjnym VGN. Na specjalne życzenie klienta pojazdy wyposażonom.in. w kurtyny powietrzne.

Choćkurtyny powietrzne mają szerokie zastosowanie w budynkach to w przypadkuautobusów przewoźników z Europy stanowią one absolutny wyjątek. Pojazdywyposażone w te przydatne urządzenia można spotkać głównie tam, gdzie panujetropikalny klimat.

Jednakod tej reguły wyłamał się jeden z operatorów transportu autobusowego weFrankonii. Mowa o Infra Fürth Verkehr GmbH. 22 grudnia ubiegłego roku firma odebrałasiedem nowych pojazdów typu Mercedes Citaro C2 Low Entry . „Autobusy są wyposażonew najnowocześniejsze rozwiązania, które znajdą pełne zastosowanie w transporciepublicznym.”- zachwalał je Rüdiger Kappel, szef sprzedaży Mercedes-BenzBuses and Coaches. Klaus Dieregsweiler, dyrektor Infra Furth Verkehr GmbH przyjąłz niekrytą satysfakcją tą deklarację przedstawiciela producenta.

Kurtynypowietrzne dedykowane autobusom zostały pierwotnie opracowane z myślą przede wszystkimo zastosowaniu ich warunkach komunikacji publicznej w ciepłych krajach.Specjalne panele wentylacyjne są umieszczone powyżej drzwi do kierowaniapowietrza pionowo w dół. Nawiew powietrza następuje poprzez pracę wentylatorów zdużą prędkością, które są tam zamontowane. To tworzy kurtynę powietrzną, któradziała jako „separator klimatu”, co w konsekwencji uniemożliwiawymianę ciepła między przestrzenią pasażerską a tym co na zewnątrz przyotwartych drzwiach autobusu.

Urządzenieznajduje pełne zastosowanie zarówno w upalne dni jak i w chłodniejsze. Klimatyzowanepowietrze zapobiega nagrzewaniu przestrzeni pasażerskiej w pierwszym przypadku,w drugim natomiast umożliwia utrzymanie ciepła.

W warunkachumiarkowanego klimatu kurtyny powietrzne sprawdzają się tak samo dobre w tropikach. A może nawet bardziej efektywnie,ponieważ niosą ze sobą dwie dodatkowe korzyści istotne dla bezpieczeństwa. Wmiesiącach zimowych, powietrze wydmuchiwane w dół jest ciepłe, co oznacza, że ??powierzchniawokół drzwi schnie szybciej. Dzięki temu zwiększa się bezpieczeństwo bierne w zimowychwarunkach pogodowych.

System posiada dodatkowe korzyści. W praktycznie każdej temperaturze nazewnątrz pojazdu ciepłe powietrze zapobiega kondensacji pary wodnej napowierzchniach szklanych drzwi. Minimalizowanie stopnia zaparowania okien jestistotnym czynnikiem bezpieczeństwa, szczególnie w pierwszych drzwiach. Dziękitemu widoczność dookoła jest wyraźnie większa.

Odkilku lat Infra Fürth Verkehr GmbH stawia na różne modele z rodziny Citaro. Tymrazem już kolejny raz przewoźnik postawił na konstrukcje Low Entry. „Mix”niskiej podłogi i pojazdu z podniesioną podłogą łączy ekonomię eksploatacji ikomfort dla pasażerów. Suma tych czynników zdaniem Rüdigera Kappela daje optymalny efekt.

InfraFürth Verkehr GmbH ponosi całkowitą odpowiedzialność za obsługę lokalnegosystemu transportowego w Fürth. Składa się on z dziewięciu linii autobusowych ołącznej długości około 152 kilometrów. W 2014 roku autobusy przewoźnika przewiozłyponad 24 mln pasażerów. Flota INFRA Furth Verkehr GmbH to 50 pojazdów, z czego 47to przedstawiciele różnych modeli marki Mercedes Citaro.