Škoda zajmie się trolejbusami DPB [FILM]
Czeski producent będzie obsługiwał flotę 120 niskopodłogowych trolejbusów w stolicy Słowacji.
Firma Dopravný podnik Bratislava podpisała właśnie ze Škodą 8-letni kontrakt serwisowy. Przypomnijmy, że w ciągu ostatniego roku Škoda dostarczyła do MHD całą nową flotę?na szelkach?, liczącą 120 niskopodłogowych trolejbusów typu Škoda-SOR 30 Tr(solo) i Škoda-SOR 31 Tr (przegub). Teraz przewoźnik postawił pójść o krok daleji przekazał producentowi cały zakres obowiązków związanych z ich utrzymaniem w gotowościeksploatacyjnej. Poniżej zobaczcie film, jak nowe trolejbusy funkcjonują wzmodernizowanym taborze Dopravný podnik Bratislava.
{https://www.youtube.com/watch?v=KepJdZhqt5Q}
-?Jako producent trolejbusów wiemy najlepiej, jak należyzapewnić odpowiednie warunki serwisowe naszym pojazdom. Dzięki temu kontraltowinasza firma zyska też bezcenną wiedzę w zakresie codziennej eksploatacji naszychtrolejbusów. Każdy wykryty błąd przyczyni się do odpowiednich zmian w systemie produkcyjnym,tak abyśmy w przyszłości wytwarzali jeszcze bardziej niezawodne pojazdy? ? podkreśladyrektor sprzedaży Skoda Electric Karel Majer.
Opiekę nad stu dwudziestoma trolejbusami w Bratysławiebędzie sprawowało ok. 36 pracowników Škoda Electric. Zostaną oni rozlokowani w dwóchzajezdniach DPB, gdzie stacjonują nowe pojazdy.
Škoda City Service
Warto podkreślić, że dział serwisowania pojazdów w ramachGrupy Škoda zajmuje coraz ważniejsze miejsce w przychodach firmy. M.in. od 5lat Škoda Transportation utrzymuje wszystkie linie metra w Pradze (A i B), gdzieobsługuje wagony pod kątem napraw, serwisu i czyszczenia. Zadanie to zostałosię w tym roku jeszcze rozszerzone, gdyż praska linia A wzbogaciła się o nową 6km trasę i cztery nowe stacje. Dodajmy, że eksploatowane w praskim metrzepojazdy zostały zmodernizowane w zakładach Škody. Czeski producent zajmuje sięrównież utrzymaniem tramwajowej floty we włoskim Cagliari, gdzie Škoda dostarczyłaswoje pojazdy. Największym jednak zakres działalności serwisowa Škoda realizujew swoim macierzystym mieście ? Pilźnie, gdzie spółka przejęła obsługę nowejzajezdni trolejbusowej i autobusowej lokalnej firmy PMDP.
-?Cały czas rozwijamy naszą działalność serwisową ? przedewszystkim na zagranicznych rynkach. Chcemy w pakiecie dostarczać pojazdy, a potemje serwisować. Za granicą tego typu kontrakty są codziennością ? przede wszystkim w Niemczech i krajach skandynawskich”- dodaje Mark Herbst, prezes zarządu Škoda City Service i szef Servisu Praga wŠkoda Transportation.
„