Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze Nowe Urbino we Francji

infobus
30.11.2015 16:43

SpółkaCommunauté dagglomération du Bassin de Thau zawarła z Solarisem4-letnią umowę ramową na dostawę łącznie kilkunastu autobusów (do łącznej kwoty3,7 mln EUR brutto). Kontrakt obejmuje różne typy pojazdów, a początek współpracyzainauguruje zakup trzech Nowych Urbino 12. Będą to jednocześnie pierwsze egzemplarzenowej generacji Urbino we Francji (oczywiście nie licząc elektryka testowanegoprzez paryski RATP.)

Spółka Communauté d’Agglomération du Bassin de Thau zarządza miejską sieciątransportową Thau AGGLO w 8 miastach wrejonie Frontignan Balaruc-les-Bains, obsługując miejskie i szkolne linie.Dodatkowo latem zapewnia transport tramwajem wodnym.

Czas na Paryż

Przypomnijmy też, że od dzisiaj ruszyły w stolicy Francji dwumiesięcznetesty Urbino 12 electric. Projekt ma ścisły związek z planami RATP, którezakładają, że od 2025 roku operator będzie posiadał w swojej flocie wyłączniepojazdy bezemisyjne.

Zgodnie z podpisaną umową nowe Urbino 12 electric został poraz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności podczas KonferencjiKlimatycznej ONZ, która startuje dzisiaj (30 listopada) i potrwa do11grudnia 2015 roku w stolicy Francji. Następnie ten innowacyjny, ekologicznyi niezwykle cichy pojazd będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskimna paryskich liniach 21 oraz 147.

Autobus elektryczny, który rozpoczął dzisiaj testy w Paryżubazuje na konstrukcji nowego Urbino 12. Szkielet nowego pojazdu jest lżejszy ijednocześnie sztywniejszy od jego poprzednika, a przy tym równie trwały,ponieważ został wykonany z tego samego materiału o wysokiej odporności nakorozję. Urbino zostanie wyposażone w baterie o pojemności 240 kWh orazsystem ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris dostarczył zewnętrzną ładowarkę omocy 80 kW.

Kolejną innowacją jest zamontowana w autobusie napędowa ośelektryczna ZF AVE 130 najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silnikitrakcyjne umieszczone w piastach. To nowatorskie rozwiązanie dodatkowoobniża wagę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniuz elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś zapewnia niezwykle cichąjazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie, dzięki czemu Urbino electricdoskonale sprawdza się w warunkach miejskich, także przy dużej liczbie pasażerów.

Autobus posiada ponad 30 miejsc siedzących, z czego 16dostępnych będzie z niskiej podłogi. Przestrzeń pasażerska została wyposażona wprzyjemne LED-owe oświetlenie. Również światła zewnętrze wykorzystają tęprzyjazną środowisku technologię. Wysoko umiejscowione, ergonomiczne miejscepracy kierowcy wraz obniżonym pasem przedniej szyby zagwarantuje bardzo dobrąwidoczność oraz kontakt z pasażerami. Urbino 12 electric otrzyma równieżnowoczesny, czytelny i intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy.