11 hybryd w Częstochowie. Kiedy wszystkie?
Dzisiajminie termin, w którym Lider Trading- producenta autobusów Solbus- miałprzekazać Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Częstochowie 40 gazowo-elektrycznychautobusów hybrydowych. W chwili publikowania tego tekstu dostaliśmy informację,że na tą chwilę do miasta pod Jasną Górą dostarczono 11 sztuk hybrydowychsolówek.
Przypomnijmy,że w połowie października producent unikatowych autobusów zadeklarowałprzyspieszenie dostaw wszystkich 40 hybryd z rodziny Solcity do Częstochowy,włącznie z możliwością ich zakończenia przed końcem listopada. Tak się jednaknie stało. Zgodnie z obowiązującym kontraktem Lider Trading zobowiązał się dodostarczenia wszystkich pojazdów do dziś.
Dotej pory do zajezdni częstochowskiego MPK trafiło 11 sztuk Solbusów Sm12 HybridCNG. O ich budowie pisaliśmy przy okazji informacji o uzyskaniu przezproducenta homologacji dla tych autobusów.
Comoże być przyczyną opóźnienia? Jednoznacznie nie da się odpowiedzieć na topytanie. Częściowo powodów można się dopatrywać w pożarze prototypowegoegzemplarza przegubowej hybrydy. O zdarzeniu informowaliśmy tutaj, zamieściliśmytakże oświadczenie producenta na temat tego zdarzenia.
Dodatkowoo wpływie tej sytuacji na realizację zamówienia od częstochowskiego MPK opowiedział nam Michał Sliżak, dyrektorhandlowy Lider Tradingu.
„Ustalamy z MPK Częstochowa to, jak zmienić harmonogram dostaw, by w ramachkontraktu dostarczyć do nich autobusy, co do których MPK i my i będziemy mieć200% pewności, że są bezpieczne. Zamierzamy wprowadzić w nich drobne zmiany,lecz autobusy będą dostarczone na pewno w tym roku.”- wyjaśniłMichał Śliżak.
Jednakprócz hybrydowego kontraktu, Lider Trading ma dostarczyć jeszcze trzy sztukimodelu Sm12 zasilane olejem napędowym. To z kolei efekt zamówienia, które MPKudzieliło producentowi Solbusów pod koniec lipca. Ten kontrakt opiewa naniespełna 2,3 mln zł brutto.
„