Puławskie testy Ekovolta
Do 4grudnia Miejski Zakład Komunikacji w Puławach będzie testował autobuselektryczny Ursus Ekovolt. Tym samym powiększa się grono operatorów, którzymogli poznać mozliwości pojazdu lubelskiego producenta.
Autobuselektryczny Ekovolt to efektwspółpracy spółki Ursus z Miejskim PrzedsiębiorstwemKomunikacyjnym w Lublinie orazPolitechniką Lubelską w ramach projektu „Konsorcjum – Autobus Elektryczny”.
UrsusEkovolt tocałkowicie niskopodłogowy autobus elektryczny o długości 12 m. Umożliwiapodróż 80 pasażerów, w tym 26 namiejscach siedzących. Dla maksymalnegokomfortu podróżujących przestrzeń pasażerskajest klimatyzowana. Całkowita masapojazdu to 18 ton, a jego prędkość maksymalna to 70 km/h.
Zasilaniesilnika trakcyjnegozapewniają litowo-żelazowo-fosforowe baterie o mocy 120 kWh. Składają się one z czterech wymiennych pakietów.Ich żywotność producent pojazdu deklaruje na sześć lat. Baterie umożliwiająpokonanie na jednym ładowaniu dystansu ok. 100-120 km w zależności od warunkówdrogowych oraz obciążenia.
Proces ładowania może odbywać się na dwasposoby: pierwszy przez standardowe gniazdo sieciowe, drugi – z szybkiejładowarki. Pełne ładowanie baterii z sieci elektrycznej trwa do 6 godzin iodbywa się na zajezdni, natomiast szybkie ładowanie ma miejsce na przystanku. Podczas trwającego 50 minut postojupojazd będzie w stanie zmagazynować energię wystarczającą do przejechaniakolejnych 50 km.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Puławskietesty Ekovolta to także pierwsze praktyczne doświadczenia MZK z pojazdamicałkowicie elektrycznymi. Do tej pory operator sprawdzał kilka modeli autobusówhybrydowych. Czy jednak testy Ursusa wpłyną na zmianę planów inwestycyjnych spółki?
„