Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Michalczewski z kompletem wrocławskich MAN-ów

infobus
26.11.2015 12:56

Wszystkie 62 fabrycznie nowe i wyposażone we wszystkienowinki techniczne autobusy marki MAN są już w stolicy Dolnego Śląska. Wrocławskieegzemplarze firmy Michalczewski są niskopodłogowe, klimatyzowane i wyposażone m.in.w system zapowiedzi głosowe, monitory z informacja pasażerską firmy SIMS, czygniazda USB.

Przypomnijmy, że zgodnie z wymogiem przetargu MPK Wrocław,podwykonawca ma zapewnić łącznie 69 autobusów (62 szt. marki MAN i 7 szt. markiSolaris), w tym 43 przegubowych klasy MEGA (MAN Lion`s City G z silnikami MAN Euro6 o mocy 320 KM ze skrzyniami ZF EcoLife 6) i 19 jednoczłonowych klasy MAXI(MAN Lion`s City z silnikami MAN Euro 6 o mocy 290 KM ze skrzyniami ZF EcoLife6) oraz 7 pojazdów klasy MIDI (Solaris Urbino 8,6 z silnikami Cummins Euro 6 omocy 247 KM ze skrzyniami ZF EcoLife 6). Siedem z tych pojazdów stanowi rezerwętaborową. Midibusy obsługują mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147.Resztę pojazdów można spotkać na trasach: 110, 112, 113, 114, 119, 125, 128,132, 145, 146, 149, 325, 409 i 612.

Warto podkreślić, że przekazywanie obowiązków nowemu przewodnikowiz Radomia odbyło się stopniowo i głównie podczas tegorocznych wakacji, za conależą się MPK słowa uznania. Dzięki temu całą tą skomplikowaną operacjęwdrożony bez problemów. Na samym początku, w czerwcu br., Michalczewski przejąłw całości obsługę linii 146, a w weekendy część kursów linii 119. Potemstopniowo i w miarę gromadzenia floty nowe pojazdy zaczęły pojawiać się nakolejnych liniach. Dzisiaj ? szczególnie pojazdy marki MAN ? są już zauważalnymelementem miejskiego krajobrazu.

Michalczewski i MAN

Wrocławska flota firmy Michalczewski stacjonuje na Tarnogaju,na ulicy Gazowej 3, gdzie przewoźnik posiada swoją zajezdnię. I to właśnie tutaj,25 listopada, miała miejsce uroczystość oficjalnego zamknięcia kontraktu na dostawę62. niskopodłogowych autobusów MAN Lion`s City dla firmy Michalczewski. ??Todla nas bardzo ważny moment i podsumowanie całego projektu uruchomienie naszegooddziału we Wrocławiu. Sprawna realizacja całej tej operacji pokazuje, jak bezproblemowomożne odbyć się proces przejmowania miejskich linii przez prywatnego przewoźnika- mówi Aleksandra Michalczewska-Kucharska, prezes spółki Michalczewski. ? Dodatkowowrocławski kontrakt ma dla nas szczególne znaczenie. Właśnie tutaj stworzyliśmynasz nowy standard, który będzie chcieli powielać w kolejnych miastach. Jegopostawą są nowe i niezawodne pojazdy, a przede wszystkim wszechstronnie wyszkolenikierowcy, którzy dzięki treningom w naszym ośrodku doskonalenia techniki jazdy sąświetnie przygotowani do pracy i to w każdych warunkach. Jak pokazuje płynne uruchomienieusługi we Wrocławiu ? była to doskonała inwestycja.? Fakt ten podkreśla takżesama rekrutacja kierowców, która mimo silnej konkurencji na rynku zakończyła sięsukcesem. Pani prezes podkreśliła również dobrą współpracę ze zleceniodawcą,czyli MPK Wrocław. Warto tutaj dodać, że to pierwsza na taką skalę umowa wPolsce, gdzie wykonawca jest jednocześnie podwykonawcą przewozowych usług.

O wadze wrocławskiego kontraktu mówił także Piotr Stański, prezesMAN Truck & Bus Polska, któremu we Wrocławiu towarzyszyli KrzysztofGawroński i Zdzisław Piekorz z Działu Sprzedaży MAN. ??Dostawa 62. autobusówdla spółki Michalczewski to nasz największy, tegoroczny autobusowy kontrakt. M.in.dzięki temu zamówieniu zajmujemy pozycję wicelidera na polskim rynku i mamybardzo dobre perspektywy na przyszłość. Warto również podkreślić, że umowa zfirmą Michalczewski jest owocem naszej długoletniej współpracy, która rozpoczęłasię jeszcze w latach 90-tych, od zakupu pierwszych autobusów marki MAN. Tawspółpraca trwa do dzisiaj i jestem pewien, że Wrocław to nie ostanie miejsce, gdziedostarczamy nowe autobusy dla firmy Michalczewski.? Ta opcja wydaje się całkiem prawdopodobna,gdyż na razie przedstawiciele firmy Michalczewski są zadowoloni z autobusów MAN,doceniając ich bezawaryjność, techniczną jednorodność i ekonomię. Estetycznychwygląd pojazdów o dziwo uszanowali także wrocławscy wandale ? oczywiście dziękizaszalowanemu monitoringowi (9 kamer w przegubie i 7 kamer w pojedzie solo).

Miejsce z potencjałem

Wrocławska zajezdnia firmy Michalczewski to terenwydzierżawiony od PGNiG na potrzeby 10-letniego kontraktu. Jednak zgodniezapowiedziami przedstawicieli firmy Michalczewski, ma ona nie tylko pełnić rolę?sypialni? dla autobusów. Od niedawna działają tutaj także biura firmy, tymczasowestanowisko obsługowe oraz stacja paliw (z możliwością tankowania CNG!). Reszta obiektu jest intensywnie przebudowywana.Obok istniejącej już betonowej płyty postojowej powstanie hala serwisowa z 6. stanowiskamiobsługowymi, stacja diagnostyczna oraz myjnia.Wszystkie te obiekty mają świadczyć swoje usługi także na zewnątrz. Na Gazowej3 ma powstać także szkoła dla kierowców, co jest odzwierciedlaniem aktualnejpolityki firmy Michalczewski, które inwestuje zarówno w branżę komunikacji miejskiej,jak i infrastrukturę szkoleniową.

Aktualnie trwa intensywna przebudowa obiektu. Optymistycznaprognoza zakłada zakończenie prac w ciągu 2-3 miesiące, jednak wraz zewszystkimi odbiorami może to potrwać znacznie dłużej.

A może tak tramwaj wodny?

Szeroko zakrojone inwestycje firmy Michalczewski pokazują,że radomska spółka bardzo dobrze czuje się we Wrocławiu i perspektywiczniemyśli o tym miejscu. Dlatego nie jest wykluczone, że w przyszłości przejmie onakolejne linie we wrocławskiej sieci, a może także komunikacyjną obsługę gminościennych. Morale i ambicje młodej załogi wrocławskiego oddziału są wysokie,dlatego każdy z tych scenariuszy wydaje się prawdopodobny. Dyrektorem dolnośląskiego Oddziałujest Marcin Jankowski, który wcześniej pracował w MZK Piła, gdzie byłKierownikiem Działu Ruchu oraz był członkiem zespołu, który uruchomiłtramwaj wodny po rzece Gwdzie. Może podobny projekt Michalczewskizrealizuje we Wrocławiu? Byłoby to spore wydarzenie.

Na koniec przypomnijmy, że wejście firmy Michalczewski do Wrocławiapozwoliło w szybkim tempie wymienić jedną trzecią całej wrocławskiej flotyobsługującej linie autobusowe na terenie miasta. Dzięki temu w tym miesiącu z Wrocławiazniknęły całkowicie najbardziej wysłużone pojazdy, często niedostosowane dlaosób starszych i niepełnosprawnych.