Trolejbusem Škody po Bostonie
Škoda Electric rozpoczęła decydującą fazę kontraktu na modernizację32 szt. przegubowych trolejbusów, które na co dzień wożą pasażerów w Bostonie.
Pierwszy odnowiony egzemplarz właśnie wyruszył na trasę. Równolegle trwa rewitalizacjakolejnych pojazdów. To efekt umowy, jaką czeski producent podpisał w zeszłymroku. Jej wartość to około 100 milionów CZK.
-?Przebudowę pojazdów wykonujemy w Ameryce Północnej, we współpracy z lokalnąfirmą MMA. Prace modernizacyjne realizowane są bezpośrednio w siedzibie MMA, wnajbardziej na północ wysuniętej części USA w Limestone. Natomiast w Bostonie pojazdypoddawane są końcowym testom i kontrolom” ? mówi Marek Rottenborn,kierownik amerykańskiego projektu Škoda Electric.
Pracownicy Skoda Electric przede wszystkim skupiają się upgradzie systemuzasilania i przekazywania napięcia z sieci trakcyjnej. Lista zadań obejmuje takżeprace przy modernizacji generatorów Diesla, a także pełen test każdego pojazdu.Skoda Electric ponosi pełnąodpowiedzialność za wykonane prace.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Najnowszykontrakt może być tylko wstępem do długoletniej rewitalizacji amerykańskiego taboru.W latach 1995 ? 2005 Škoda wraz z firmą Neoplan USA wyprodukowała w Bostoniekilkaset trolejbusów, które trafiły m.in. do Dayton (57 trolejbusów w latach 1995-1999)oraz San Francisco (273 trolejbusów w latach 2001-2004). W lecie tego roku, w Seattlei San Francisco czeska spółka zakończyła projekt modernizacji samych silnikówtrakcyjnych. Łącznie zakres modernizacji amerykańskich autobusów ?na szelkach? możeobjąć nawet 530 pojazdów.
„