S61: Szybciej przez Szczuczyn
Można już przejechać obwodnicą Szczuczyna – dzisiaj (13listopada) udostępniono kierowcom główną drogę (zezwolenie na użytkowanie przedzakończeniem wszystkich robót). Do wykonania została jeszcze nawierzchnia nadrogach serwisowych oraz prace wykończeniowe i porządkowe.
Budowana w ciągu planowanej drogi ekspresowej S 61 Łomża ?Augustów ? Budzisko obwodnica Szczuczyna wyprowadza ruch tranzytowy pozamiasto. Omija je od północnego-zachodu i północy. Zgodnie z umową terminoddania jej do użytku przewidziany jest na 11 grudnia tego roku. Jednak, zprzyczyn technologicznych, aby dokończyć wspomniane prace w przewidzianymterminie, zaplanowano przełożenia ruchu na główny ciąg obwodnicy ponieważukładanie nawierzchni trzeba wykonać w miejscu, gdzie obecnie jeżdżą pojazdy.
Realizacja zadania rozpoczęła się 27 sierpnia 2012 roku,kiedy to została podpisana umowa z firmą FCC Construccion S.A. Niestety, zewzględu na m.in.: problemy z dotrzymaniem harmonogramu prac, niespełna rokpóźniej – 22.06.2013 – GDDKiA odstąpiła od umowy z hiszpańskim wykonawcą, którymiał poważne opóźnienia i nie zastosował się do wezwań o podjęcie ikontynuowanie prac.
Obwodnicę Szczuczyna realizuje od sierpnia 2014 roku nowywykonawca ? wyłoniona w drodze przetargu firma POL-AQUA? S.A. – za 126,2 mln zł(wartość kontraktu budowlanego). Aktualnie wszystko wskazuje na to, że kontraktzostanie zrealizowany zgodnie z umową.
Obwodnica Szczuczyna:
Długość – 8 km
Klasa techniczna ? GP (docelowo S)
Przekrój – 1×2 (obiekty 2×2; docelowo cała obwodnicaprzekrój 2×2)
Obciążenie – 115 kN/oś (kat.: KR 6)
Lata realizacji: 2012 – 2015
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Całkowita wartość inwestycji (dokumentacja, wykupy,archeologia, roboty budowlane, nadzór) ? 198,61 mln zł.
Podpisy na umowie przypieczętowały rozpoczęcie realizacjikolejnego odcinka drogi ekspresowej S17 od granicy województw mazowieckiego ilubelskiego do węzła Skrudki. Wykonawcą ponad 20-kilometrowego odcinka S17 wtrybie ?Projektuj i buduj? jest firma PORR Polska Infrastructure (wcześniejBilfinger Infrastructure). Wartość kontraktu to ok. 608,8 mln zł.
Realizacja inwestycji w trybie ?Projektuj i buduj? oznaczaiż wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu naRealizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem doruchu opracuje dokumentację powykonawcząoraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Prace potrwają 34miesiące (w trakcie robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15grudnia do 15 marca) co oznacza że kierowcy skorzystają z tego odcinka wpołowie 2019 roku, tak jak i z całej trasy pomiędzy końcem obwodnicy Garwolinaa węzłem Kurów Zachód.
Tak jak na pozostałych odcinkach S17 pomiędzy Warszawą awęzłem Kurów Zachód nawierzchnia dwujezdniowej drogi ekspresowej wykonanabędzie w technologii betonu cementowego. Od granicy województw poprowadzi nowymśladem po wschodniej stronie Ryk, a za Moszczanką wejdzie w korytarz obecnejDK17, po jej zachodniej stronie.
? Więcejinformacji o inwestycji
? Wizualizacjaodcinka od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła KurówZachód