Irizar z ZeEUSem w Londynie [FILM]
Autobusy Irizar i2e dla Londynu to 12-metrowe pojazdy, którydo stolicy Anglii dostarczone zostały w ramach projektu ZeEUS, promującego koncepcjęnapędu elektrycznego w autobusie miejskim.
Celem tego innowacyjnego programu jest rozwój pojazdówelektrycznych dużej pojemności pasażerskiej oraz utworzenie infrastrukturytowarzyszącej, umożliwiającej sprawne wdrożenie w pełni elektrycznych rozwiązańdostępnych dla większości europejskich sieci autobusowych. Elektryczność jakoalternatywne źródło napędu pozwala obniżyć zanieczyszczenie atmosfery,ograniczyć efekt cieplarniany oraz zmniejszyć poziom hałasu w miastach. Projektkoordynowany przez UITP obejmuje współpracy między 40 partnerami w branżyautobusowej, a intensywne testy eksploatacyjne elektrycznych autobusów realizowanesą w ośmiu europejskich miastach: Barcelonie, Glasgow, Sztokholmie, Münster,Rzymie, Pilźnie, Bonn i właśnie w Londynie
{https://www.youtube.com/watch?v=sHKXYrzho-M}
Pojazdy dla Go-Ahead wyposażonezostały w silniki o nominalnej mocy 180 kW z maksymalną mocą 282 kW inominalnym momentem obrotowym 1500 Nm z możliwością maksymalną 3100 Nm.Magazynowana na pokładzie autobusu energia 376 kWh ma wystarczyć do pokonaniadystansu 180 km w londyńskim ruchu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy i2e oferują 26 miejsc siedzących i 60 stojących orazjedno miejsce na wózek inwalidzki. Zastosowane w nich pionierskie technologie,takie jak system pre-aklimatyzacyjny, umożliwiający wyjazd autobusu z zajezdniz uzyskaną optymalną temperaturą pracy układu napędowego w oparciu o ładowaniez sieci i obniżenie zużycia energii, czy system Eco-Assist, wspierającykierowcę w bieżącym obniżaniu zużycia energii podczas jazdy.
Konstrukcyjnie Irizar i2e wywodzi się od niskowejściowegomodelu miejskiego Irizar i3LE, a dostarczone do Londynu elektryczne to jednocześniepierwsze autobusy miejskie marki Irizar w Wielkiej Brytanii. Generalnie uczestnictwow programie ZeEUS, jednym z najważniejszych projektów dotyczących transportupublicznego w Europie, jest niezwykle istotne dla grupy Irizar. Umożliwiazaprezentowanie zdolności technologicznych producenta oraz zaistnienie wsegmencie autobusów miejskich. Irizar, po latach karosowania obcych podwozi ibliskiej współpracy ze Scanią, buduje obecnie silny wizerunek samodzielnegoproducenta o szerokiej ofercie, obejmującej znane autokary turystyczne oraznowe modele autobusów międzymiastowych, podmiejskich i miejskichniskowejściowych i niskopodłogowych.