Grupa polskich firm chce kupić Autosan!
Konsorcjum firm: HSW, PIT-Radwar (obie z Grupy PGZ) orazprywatna spółka SKB Drive Tech chcą kupić producenta autobusów firmę Autosan. Ozłożeniu przez konsorcjum oferty poinformował 20 października na konferencji wSanoku wiceminister skarbu państwa Zdzisław Gawlik.
Gawlik dodał, że oferta zakłada również przejęciepracowników na dotychczasowych zasadach. O konsorcjum powiedział, że tomariaż kapitału skarbowego i prywatnego”.
Inwestycja musi się zawrócić
-„Podmioty te mają pomysł na przedsiębiorstwo, mająpomysł na funkcjonowanie Autosanu. Liderem konsorcjum jest HSW – mamy doczynienia tutaj z pewną prawidłowością. Dwa i pół roku temu HSW kupiła upadłezakłady Jelcza, które miały podobną historię, jak Autosan. Dzisiaj w Jelczupracuje dwa razy więcej osób niż w momencie przejęcia przez HSW. Produkowany jestsprzęt na rzecz polskiej armii, m.in. ciężarówki” – zaznaczył.
Wiceminister podkreślił, że konsorcjum chce utrzymać wAutosanie dotychczasową produkcję autobusów. Spółka ma również nadal produkowaćna rynek kolejowy.
„Chcemy również, żeby Autosan wypełnił polskąprzestrzeń i potrzeby polskich sił zbrojnych, po to (w konsorcjum) jestPIT-Radwar i HSW. Liczymy, że ten konglomerat różnych pieniędzy i różnychpomysłów na działanie Autosanu, zapewni lepszą przyszłość firmie i że Autosanbędzie wracał do lat minionych i będzie odzyskiwał swoją świetność” -powiedział Gawlik.
Dodał, że oferta ma charakter biznesowy i „pieniądzewłożone w Sanok” muszą procentować. „Jestem przekonany, że takbędzie” – stwierdził.
Oferta z kontraktami
Gawlik zapowiedział, że złożona oferta zawiera równieżgotowe zamówienia na produkcję autobusów dla komunikacji miejskiej w I kwartale2016 r. Pieniądze potrzebne na realizację zamówienia miałaby zapewnić AgencjaRozwoju Przemysłu. Dopytywany o szczegóły tego zamówienia odpowiedział, żechodzi o „wyposażenie w autobusy komunikacji miejskiej jednego zmiast”. „Więcej szczegółów nie mogę podać” – dodał.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zdaniem Gawlika każdy z podmiotów konsorcjum jest przekonanyo tym, że Autosan to dobre miejsce do zrobienia biznesu.
Skład konsorcjum
PIT-Radwar to warszawska firma, która należy do PolskiejGrupy Zbrojeniowej, działa w sektorze radiolokacji. Wiceminister zaznaczył, żejest zainteresowana ulokowaniem produkcji w Autosanie „pewnychproduktów”. „Spółka oczekuje, że uzupełni to gamę produkcji, jakajest realizowana w PIT-Radwarze i w konsekwencji wpłynie to na końcową wartośćobu podmiotów” – powiedział. NatomiastSKB Drive Tech z Radomska to prywatna spółka, która specjalizuje się w budowieosi napędowych. „I tutaj liczy na współpracę” – dodał wiceminister.
W ocenie Gawlika, Autosan może liczyć również na pieniądze,które PGZ będzie pozyskiwać, jeśli chodzi o budowę silników. „Sądzę, żepod tym względem czeka Autosan rewolucja, ale z korzyścią dla każdego, kto wtym będzie uczestniczył” – zaznaczył.
Decyzja jutro
Jak powiedział w trakcie konferencji syndyk Autosanu LudwikNoworolski, ofertę musi zaakceptować sędzia-komisarz nadzorujący upadłość.”Decyzję ma podjąć jutro” – dodał. Nie chciał powiedzieć, czywpłynęły jeszcze jakieś inne oferty kupna firmy.
„