Busworld 2015: VDL nie tylko z Futurą FDD2
Firma VDL Bus & Coach podczas targów Busworld 2015 wKortrijk nie tylko pokaże premierowy model piętrowej Futury, ale takżepremierowe rozwiązanie w zakresie e-mobilności. Pojawi się także również nowawersja Citea.
Oczywiście wszystkie snopy reflektorów będą skierowane napiętrową premierę, czyli VDL Futura FDD2 o pojemności do 96 pasażerów. Jużmożna śmiało powiedzieć, że będzie to najważniejsza premiera belgijskiejwystawy. Holendrzy po raz pierwszy pokażą model FDD2-141/510 w dniu 16października, podczas dni prasowych. Jak podkreśla producent, dwupokładowaFutura może nie tylko przyczynić się do optymalnego wykorzystania floty (w myślhasła ?zysk z posiadania), ale także stać się prawdziwa wizytówką dlawielu firm autokarowych. O tym wyjątkowym pojeździe pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
Oprócz ?Jej Wysokości? Futury FDD2, spółka VDL Bus &Coach pokaże również to co ma najlepszego w swojej ofercie, czyli autokary FuturaFHD2 i Futura FMD2. Pierwszy z nich ? w wersji FHD2-139/460 przy długościdługość 13,9 m oferuje 57 + 1 + 1 miejsc i jest wyposażony w silnik PaccarMX-13 340. Ten 3-osiowy autobus turystyczny wyposażony został także w windę dlapasażerów na wózkach inwalidzkich ? co ciekawe, zabudowaną nad tylną osią. Zkolei Futura FMD2-129/370 przy długości 12,9 m może zabrać na swój pokład 59 +1 + 1 pasażerów i wyposażony została w silnik Paccar MX-11 271. W środkowychdrzwiach autokaru zamontowano kasetową windę, aby umożliwić pasażeromniepełnosprawnym bezpieczne wejście i wyjście z pojazdu.
Nowość w dziedzinie e-Mobilności
Jak podkreśla VDL ? alternatywne układy napędowe są corazpopularniejsze wśród firm transportu pasażerskiego, dlatego producent stalepracuje nad rozszerzeniem oferty w zakresie różnych napędów elektrycznych. Ważnymtutaj krokiem było wprowadzenie na początku tego roku przegubowego modeluelektrobusa ? VDL Citea SLFA Electric. Ten w pełni elektryczny autobusprzegubowy ma długość 18,1 m i w Kortrijk wystąpi w futurystycznej wersji BRT. Elektrobusowi będzie towarzyszyć CiteaSLF Electric o długości 12 metrów, wyposażona w system napędowy firmy Siemens ipantograf. Eko-ofertę VDL uzupełni Citea SLF Hybrid ? w barwach De Lijn.Flamandzki koncern zamówił w 2014 r. aż 120 egzemplarzy tego modelu i jeden znich pojawi się właśnie w Kortrijk.
MINI-premiery
Ważnym wydarzaniem będzie też debiut VDL Citea LLE w wersji3-drzwiowej (1-2-1) oraz Dial-a-bus, czyli miejskiego minibusu zbudowanego nabazie MB Sprinter. Ten kolejny przedstawiciel serii Midcity, oferujący 13miejsc siedzących (w tym dwa składane siedzenia) oraz 9 miejsc stojących.Oczywiście jest w pełni przystosowany dotransportu osób niepełnosprawnych. Jego kompaktowe wymiary (długość całkowitawynosi 6 944 m) sprawiają, że rodzina Midcity ? jak przystało na klasę MINI ?jest zwrotna i idealnie nadaje się do transportu w wąskich uliczkach starychcentrach miast. Idąc za ciosem, VDL Bus & Coach zaprezentuje także innegoMINI-debiutanta ? MidEuro, czyli kompaktowy autobus przeznaczonego specjalniedla segmentu luksusowego transportu pasażerskiego o pojemności maksymalnie 22miejsc. Szczegóły w relacji z Kortrijk ? już za dwa tygodnie!
„