Bratysława zamyka zakup 120 trolejbusów
29 września br. słowacka firma Dopravný podnik Bratislava odebrałasiedem trolejbusów Škoda-SOR 30 Tr. Tym samym stołeczny przewoźnik zakończyłgigantyczną wymianę wszystkich posiadanych trolejbusów. Dzięki wsparciu UniiEuropejskiej spółka mogła sobie pozwolić na zakup 120 szt. niskopodłogowych pojazdów.??Dzięki tej modernizacji nasi pasażerowie będą się teraz czuć się bardziejkomfortowo i bezpieczniej. To po prosty lepszy transport publiczny? – powiedziałprezes i dyrektor generalny DPB, Ing. Ľubomír Belfi.
Najnowsza, solowa ósemka (30 Tr) wyruszy na swoje trasy natychmiast po zamknięciuniezbędnej dokumentacji. Ma to nastąpić w tym tygodniu ? najpóźniej w napoczątku 42 tygodnia.
Łącznie wśród zakupionych przez 120 szt. nowych trolejbusów mamynastępujące grupy pojazdów:
-
15 sztuk trolejbusów Škoda-SOR 30 Tr o długości 12 m;
-
15 sztuk trolejbusów Škoda-SOR 30 Tr o długości 12 m zsystem alternatywnego napędu APU;
-
50 sztuk trolejbusów Škoda-SOR 31 Tr o długości 18 m zakupionychw ramach podstawowego zamówienia;
-
40 sztuk trolejbusów Škoda-SOR 31 Tr o długości 18 m zakupionychw ramach opcji.
Parametry techniczne trolejbusów 30 Tr ? SOR to:
Długość |
12 180 mm |
Szerokość |
2 550 mm |
Wysokość |
3 400 mm |
Wysokość podłogi |
360 mm |
Wysokość podłogi po przyklęku |
320 mm |
Masa |
10 680 kg |
Drzwi / szerokość |
2-2-2-2, I – 860 mm / II-IV – 1 200 mm |
Całkowita pojemność |
94 |
Ilość miejsc siedzących |
32 |
Siedzenia dla wózka inwalidzkiego |
Sied1 |
Liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi |
10 |
Prędkość maksymalna |
65 km / h |
Silnik trakcyjny – mocy |
160 kW |
Klimatyzacja dla pasażerów i kierowcy |
24 kW |
Ogrzewanie dla pasażerów i kierowcy |
40 kW / 10 kW |
„