Continental: Przygotuj autobus na zimę
Zmyślą o bezpiecznej jeździe, dzięki lepszej o nawet 40% trakcji na lodzie iśniegu, Continental zaleca wyposażenie samochodów ciężarowych i autobusów wopony zimowe na wszystkich osiach. Pozwoli to na skrócenie drogi hamowania naśniegu o prawie 10 metrów, przy prędkości 50 km/h.
Wwielu krajach w Europie opony oznaczone symbolem M+S (błoto i śnieg) na osinapędowej są prawnie wymagane do jazdy w okresie zimowym. Przy obecnychtemperaturach trudno myśleć już o zimie, ale to dobry moment dla branżytransportowej na przygotowanie swoich flot do nadchodzącego sezonu zimowego.Continental od lat posiada kompleksową ofertę opon zimowych do samochodówciężarowych dedykowaną na każdą z osi oraz specjalne modele do autobusówmiejskich i autokarów. Wszystkie opony niemieckiego koncernu charakteryzują sięoptymalną sterownością i utrzymywaniem kierunku jazdy w przypadku osiprzedniej, najlepszą trakcją i skutecznością hamowania na osi napędowej, atakże znacznie lepszą przyczepnością podczas jazdy w zakrętach czy hamowania wprzypadku osi naczepowej.
Oponyzimowe Continental znacznie przewyższą założenia homologacji M+S, a coważniejsze spełniają wszystkie normy symbolu płatka śniegu na tle gór (3PMSF).Aby opona otrzymała oznaczenie 3PMSF musi przejść standardowy test praktycznyokreślony w dyrektywie ECE nr 117.02 oraz wykazać się przydatnością do użytkuzimowego na zaśnieżonych drogach w teście porównawczym hamowania i trakcji.
Przeprowadzoneprzez Continental testy porównawcze trakcji na tle standardowych opon pokazująwyraźnie, że jeśli zamontujemy zimowe opony Continental na wszystkich osiach,wtedy droga hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h skróci się o prawie 10metrów.
Oponyzimowe Continental do autobusów
Dopełnieniemzimowej oferty są nowe opony zaprojektowane do przewozu pasażerów: ContiUrbanScandinavia i HSW 2 Coach. Dzięki swojej konstrukcji z licznymikrawędziami chwytającymi i lamelami Conti UrbanScandinavia HA3 jest uniwersalnąoponą zimową, a Conti UrbanScandinavia HD3 to specjalna opona zimowa dedykowanana oś napędową, oferująca najlepszą trakcję w regionach o obfitych opadachśniegu. Dzięki wzorowi bieżnika z zamkniętym żebrowaniem i mikrolamelom 3Dopona Continental HSW 2 Coach do autokarów bezpiecznie oraz cicho przekazujenapęd i siły poprzeczne na drogę. Może być wykorzystywana, jako uniwersalnaopona na wszystkie osie. Aktualne europejskie regulacje dotyczące zimowegowyposażenia samochodów ciężarowych i autobusów można znaleźć w witrynieinternetowej firmy Continental, klikając TUTAJ
„