Ursus zwiększy nakłady na elektrobusy
W ramach realizacji przyjętej strategii spółka Ursus SAzamierza intensyfikować swoje procesy inwestycyjne dotyczące utworzenia silnegoośrodka produkcji i rozwoju autobusów (głównie elektrycznych iniskoemisyjnych).
Przypomnijmy, że wkwietniu br. spółka otrzymała homologację na autobus elektryczny UrsusEkovolt, dzięki czemu może go produkować i sprzedawać elektrobusy do krajów UniiEuropejskiej.
Czas na eksport
Dzięki uzyskanej homologacji spółka Ursus jest już obecna natym rynku. ??Nasze trolejbusy jeżdżą już po ulicach Lublina, jednakże mamy?apetyt? na powalczenie z największymi graczami tego rynku i zajęcie na nimistotnej pozycji – mówi rzecznik prasowy Ursusa Mariusz Lewandowski. ? Wg naszych analiz w perspektywienajbliższych trzech lat, tylko w polskich miastach odbędą się przetargi nazakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych. Poza granicami polski wnajbliższym czasie Ursus weźmie udział w przetargach organizowanych w Szwecji,Anglii, Izraelu, Republice Czeskiej i Meksyku na łączną ilość ponad 500 szt.autobusów elektrycznych.?
Zdaniem Ursusa minimalny koszt elektrobusu to ok. 1,6 mln złi mimo, że jest on ok. 2-krotnie wyższy od autobusu tradycyjnego to późniejszekoszty eksploatacyjne są niższe aż o 75%. ??Nasz elektrobus Ekovolt posiadaistotne z punktu widzenia zamawiającego przewagi konkurencyjne. Dlategoplanujemy ponieść nakłady na dalszy rozwój naszej oferty produktowej w tymobszarze, ponadto spodziewany się istotnego wzrostu naszych udziałów w tymrynku, co będzie wymagało zaangażowania znacząco większej ilości kapitałuobrotowego? ? dodaje Mariusz Lewandowski.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Potencjał jest
Jak ocenia Ursus ? w Polsce zarejestrowanych jest łącznieponad 100 tys. autobusów. Ich struktura wiekowa jest bardzo niekorzystna. Ponad75% z nich to pojazdy jest starsze niż 10 lat. Najstarszy tabor funkcjonuje wkomunikacji podmiejskiej i międzymiastowej. Struktura taboru, wielkośćpopulacji oraz środki finansowe uzyskiwane z UE decydują o tym, że Polska jestdziś jednym z najpoważniejszych rynków autobusowych w Europie. Dodatkowo normyunijne jednoznacznie wspierają rozwój transportu miejskiego o obniżonympoziomie hałasu i emisji spalin, czyli m.in. autobusy elektryczne. I to jestprzyszłość.
„