Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mobilis i 20 autokarów Scania-Higer A30

infobus
17.09.2015 14:46

We wrześniu Grupa Mobilis wzmocniła swoją flotę o 20. międzymiastowych autobusów Scania-Higer A30 o długości 12 m i pojemnościmaksymalnie 60 osób, w tym 51. na miejscach siedzących. Wcześniej pełniły one służbę w holenderskiej spółce Mobilisu – EBS Transportation BV.

Pojazdy weszły w składdziewięciu strategicznych połączeń długodystansowych w Polsce. Możemy jezobaczyć n następujących trasach: Warszawa ? Piotrków Trybunalski ? Wrocław,Płock ? Kraków, Warszawa ? Karpacz, Warszawa ? Giżycko, Warszawa ? Mrągowo,Gdańsk ? Mrągowo, Gdańsk ? Giżycko oraz Warszawa ? Płock. Zakupione pojazdy bazująna podwoziach Scania, a zabudowę do nich wykonała chińska firma Higer. Dlategoich układzie napędowym znajdziemy silniki Scania DC9 o mocy 320 KM. Co ważne,ta jednostka napędowa spełnia obowiązującą normę ekologiczną bez koniecznościzastosowania układu EGR. Zostaje tylko selektywna redukcja katalityczna, czyliSCR. Przewoźnicy generalnie nie przepadają za układem recyrkulacji spalin(EGR), który przyczynia się do wzrostu zużycia paliwa, zwiększa wagę pojazdu, atakże stanowiąc po prostu kolejną rzecz, która może się zepsuć. I Scania chceto wykorzystać. Najnowszy silnik współpracuje z zautomatyzowaną, 8-stopniowąskrzynią biegów Scania Opticruise GR875R, co zapewnia prowadzącemu optymalnewarunki do ekonomicznego i płynnego prowadzania pojazdu.

Z myślą o pasażerach

Jak informuje przewoźnik, jedną z największych udręk osób podróżujących jestograniczona przestrzeń do siedzenia. Dlatego główną zaletą nowych pojazdówMobilisu jest ich przestronność. Szerokie odstępy między siedzeniami zapewniajądużo miejsca na nogi, dzięki czemu dłuższe podróże stają się jeszcze bardziejprzyjemne. Autokary są także wyposażone w wygodne, skórzane fotele zmożliwością ich odchylenia. Większa przestrzeń sprawia, że rozłożone siedzenienie wpływa na komfort jazdy osoby z kolejnego rzędu.

Ponadto autobusy Scania-Higer A30 są klimatyzowane orazposiadają system indywidualnej regulacji nawiewu. Dla osób, które niewyobrażają sobie podróży bez komputera lub telefonu przewoźnik zainstalowałgniazdka elektryczne oraz udostępnił bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi. Dziękitemu pasażerowie mogą wygodnie podróżować i mają przestrzeń oraz możliwość, abyspokojnie pracować, uczyć się, kontaktować się ze znajomymi lub odpoczywać.

Nowy tabor to nie tylko więcej przestrzeni, ale także łatwiejszepodróżowanie dla osób starszych, z niepełnosprawnością ruchową czy rodziców zdziećmi. Posiadają specjalną windę oraz miejsce dla pasażera, dzięki któremunie trzeba rezygnować z wózka podczas przejazdu. Pozwala to także nasamodzielną podróż.

25 lat Mobilisu

Mobilis Group to firma działająca na polskim rynku od 25lat. Obecnie obsługuje autobusowe linie miejskie w Warszawie, Krakowie, Mławie,Mrągowie i Bartoszycach. Jako właściciel 10 Spółek PKS na terenie Mazowsza iMazur obsługuje regionalne, międzymiastowe i dalekobieżne linie autokarowe.Firma wykonuje również przewozy okazjonalne, pracownicze i turystyczne naterenie kraju. Jej flota to ponad 1 500 autobusów przeznaczonych do obsługikomunikacji miejskiej oraz dalekobieżnej. W jej skład wchodzą pojazdy takichmarek jak Solaris, Iveco, Autosan, Mercedes, Volvo, Scania czy MAN. MobilisGroup obsługuje miejskie linie autobusowe w Warszawie, Krakowie, Mławie,Mrągowie i Bartoszycach. Miesięcznie pojazdy przewoźnika przewożą ponad 600tysięcy pasażerów i przejeżdżają około 4,5 miliona kilometrów. To oznacza, żedziennie okrążają Polskę ponad 42 razy.

Na koniec warto dodać, że Mobilis Sp. z o.o. jestwłaścicielem holenderskiej firmy EBS Transportation BV, która obsługujekomunikację miejską na terenie Holandii. Jej tabor to 221 nowoczesnychautobusów marki Scania, które wożą pasażerów z regionu Waterland do centrumAmsterdamu. To właśnie spółka EBS Transportation kilka lat temu do swoichpotrzeb zakupiła pierwsze autobusy A30. Jak widać sprawdziły się one na tyle,że dzisiaj stają się podstawą międzymiastowej floty Grupy Mobilis w Polsce.