Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Busworld 2015: Scania z szeroką ofertą

infobus
04.09.2015 16:14

Od 16 do 21 października br. podczas wystawy Busworld w belgijskimKortrijk Scania przedstawi najszerszą w branży ofertę autobusów na paliwaalternatywne. Będą to pojazdy dedykowane dla ruchu miejskiego orazpodmiejskiego, a także luksusowe autokary dla najbardziej wymagającychodbiorców. Każdy z nich został zaprojektowanyz myślą o dobrym samopoczuciu pasażerów, wysokiej sprawności technicznej orazposzanowaniu dla środowiska.

?Scaniastopniowo poszerza swoją ofertę. Jesteśmy w stanie zaspokoić niemal każdąpotrzebę nabywcy, a co najważniejsze, możemy dostarczyć autobusy przystosowanedo zasilania dowolnym, dostępnym w handlu paliwem alternatywnym? – mówi KlasDahlberg, dyrektor Scania Buses and Coaches. – ?Scania jestw stanie pomóc odbiorcom w znacznym obniżeniu emisji dwutlenku węgla.?

Scania proponuje klientom najszerszą gamę silników Euro 6 napędzanychpaliwami alternatywnymi. Wyboru można dokonać między biodieslem, bioetanolemoraz biogazem. Posiadając przeszło 30-letnie doświadczenie z tym drugimpaliwem, dodajmy, że najłatwiej dostępnym z alternatywnych na świecie, jedynieScania może dostarczyć autobusy, które mogą przyczynić się do zmniejszeniaemisji dwutlenku węgla nawet o 90%. Autobusy szwedzkiego producenta są równieżdostępne z silnikami na biodiesel, np. typu HVO i RME.

Podczas wystawy Busworld Scania przedstawia przykładowe pojazdywybrane z bardzo szerokiej oferty. Hybrydowy Citywide, która może spalać paliwaalternatywne, jest doskonale przystosowana do ruchu miejskiego i podmiejskiego.Osiąga prędkość maksymalną do 100 km/h. Jako pojazd o tak uniwersalnejcharakterystyce, emitujący w dodatku bardzo mało gazów cieplarnianych stwarzaużytkownikom szansę szybkiego zwrotu inwestycji. Wystarczy na to pięć lat,uwzględniając wymianę zużytych akumulatorów. Dla porównania: zwrot inwestycjiprzy użytkowaniu autobusu wyłącznie naliniach miejskich będzie trwał o dwa lata dłużej.

Na całym świecie rośnie również zainteresowanie napędem gazowym.Zapewnia on niskie koszty eksploatacji, niewielki poziom hałasu oraz znaczneograniczenie emisji spalin. Osiągi gazowych autobusów Scania są porównywalne ztymi, jakimi charakteryzują się pojazdy z silnikami wysokoprężnymi Euro 6. Wefekcie cieszą się rosnącą popularnością wśród przewoźników w Europie. Ponieważmiasta stawiają coraz wyższe wymagania wobec pojazdów, Scania zasilana gazemlub biogazem jest interesującą alternatywą wobec autobusu z tradycyjnymsilnikiem Diesla.

W przypadku autokarów szwedzki producent stawia na sprawdzonątechnologię, która gwarantuje wysoką dyspozycyjność i niezawodność. Najnowszymasem w gamie silników Scania Euro 6 jest diesel o mocy 450 KM wykorzystującyjedynie system SCR. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią Opticruise znowymi funkcjami, zintegrowanymi z przewidującym tempomatem Active Predictiongwarantuje istotne oszczędności na zużyciu paliwa. -?Spodziewamy sięwielu owocnych rozmów z przewoźnikami obecnymi w Kortrijk? – dodał KlasDahlberg. ?Zapraszamy na naszą ekspozycję. Mamy do przekazania samedobre wiadomości.?