Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Daimler wzmacnia południowe systemy BRT

infobus
17.08.2015 08:35

Brazylijskametropolia Salvador zamówiła 180 szt. niskopodłogowych podwozi Mercedes-Benz.To trzecie pod względem wielkości miasto w tym kraju, które od września 2014 r.odebrało aż 430 pojazdów na autobusowych podwoziach Mercedes-Benz. M.in. dziękitym wynikom Daimler został liderem na brazylijskim rynku autobusowy,zwiększając swój udział w pierwszym półroczu 2015 roku do 52,9 procent (dlaporównania rok wcześniej był to poziom 45,6 procent). Sukces ten skomentował HartmutSchick, dyrektor Daimler Buses: -?Najnowsze zamówienia pokazują, że naszeautobusy są popularne nawet w obecnej, trudnej sytuacji ekonomicznej w AmeryceŁacińskiej. Ich jakość, bezpieczeństwo i solidność dokładnie spełnia wymaganianaszych klientów z sektora miejskiego transportu pasażerskiego na tymkontynencie.?

Kolejneważne duże zamówienia BRT Daimler Buses zebrał w Ekwadorze i Peru. Quito,stolica Ekwadoru zamówiła 40 szt. nowych autobusów przegubowych na podwoziach Mercedes-Benz.Będą one musiały poradzić sobie ze stromymi podjazdami spotykanymi na ulicachQuito. Nowe pojazdy będą wykorzystywane na dwóch spośród wszystkich pięciu liniitamtejszego systemu BRT. Długość każdej z tras to ponad 20 km. Przewożą one do 270tysięcy pasażerów dziennie. Warto tutaj dodać, że system BRT w Quito,obejmujący wydzielone pasy autobusowe, ma już 20 lat.

Daimlernie tylko świetnie radzi sobie na miejskim rynku, ale także wśród autobusówturystycznych. Lokalny przedstawiciel Mercedes-Benz do Brasil wygrał kolejneduże zamówienie w Peru na zakup 30 nowych autobusów turystycznych na podwoziachMercedes-Benz. Pojazdy zamówiła peruwiańska firma Movil Tours. W ostatnichlatach Daimler sprzedawał w Peru średnio około 700 autobusów i podwozi rocznie,co zapewniło mu pozycję lidera na autobusowym rynku z udziałem ponad 25 proc.

Nakoniec naszej wyprawy po południowoamerykańskich rynkach warto zajrzeć do nowejfabryki Daimlera w miejscowości Funza w Kolumbii, która od czerwca br. dostarczam.in. podwozia autobusowe na rynek kolumbijskim, a docelowo także na inne rynkieskortowe Ameryki Łacińskiej. Uzupełnia ona sieć produkcyjną Mercedes-Benz wtym rejonie, która opiera się na pięciu fabrykach (wszystkie należą do Mercedes-Benzdo Brasil). Obok trzech zakładów w Brazylii tworzą ją fabryki w argentyńskimBuenos Aires i  kolumbijskim PlantinFunza w pobliżu Bogoty. Tym samym Daimler jest zatem największym producentempojazdów użytkowych w Ameryce Łacińskiej, dobrze przygotowanym na zaspokojenierosnącego popytu na pojazdy BRT.