Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FlixBus i megabus w walce o Włochy

infobus
17.07.2015 15:58

8 lipca brytyjski megabus.com po raz pierwszy uruchomił bezpośrednie połączenie do Włoch. Jutro niemiecki FlixBus rozpoczyna obsługę linii Mediolan-Wenecja. Autobusowa wojna o Włochy rozpoczęta. Każdy stosuje tutaj jednak inną strategię. megabus.com stara się zdobywać nowe rejony za pomocą transeuropejskich linii, łączących Londyn z innymi państwami. Koncern zrobił tak w Niemczech i we Francji. Teraz dzięki nowej usłudze można dojechać ze stolicy Anglii do Lille, Paryża, Lyonu, Turynu,  Mediolanu, Rzymu, Neapolu, Wenecji czy Florencji. Piętrowe autokary jeżdżą dwie razy dziennie w każdym kierunku docierając do 13 włoskich miast. Ceny biletów na każdą podróży megabus.com zaczynają się od 1 EUR. Wszystkie pojazdy oferują bezpłatne Wi-Fi, gniazdka elektryczne, klimatyzację i toaletę. Dyrektor Zarządzający megabus.com Edward Hodgson powiedział: -?Ta nowa trasa jest świetną wiadomością dla naszych klientów z Wielkiej Brytanii, którzy mają teraz dostęp do jeszcze szerszej siatki połączeń po całej Europie. Nowa usługi powinna stanowić również pozytywny bodziec dla turystyki dzięki ofercie niedrogich podróży do i z Wielkiej Brytanii.?

Z kolei niemiecki FlixBus stawia na lokalne połączenia i krajowych operatorów. 18 lipca ruszy pierwsza krajowa linia Mediolan-Wenecja (z przystankami w Weronie, Padwie i Mestre), natomiast od połowy sierpnia dołączy do niej druga trasa Turyn-Wenecja (z przystankami do Brescii, Weronie, Padwie i Mestre). Dzięki temu FlixBus połączy Włochy z ponad 80 europejskimi miastami i to z cenami biletów zaczynającymi się już od 1 EUR. Co ważne, FlixBus oferuje innowacyjny model biznesowy wypracowany w Niemczech, czyli sieć firm partnerskich. Obecnie platforma obejmuje aż 180 małych i średnich przedsiębiorstw transportowych w sześciu krajach europejskich. To oni świadczą usługi operacyjne, podczas gdy FlixBus zarządza sprzedaż, marketingiem i planuje nowe połączenia. W ten sposób spółka przyczynia się do wzrostu zatrudnienia i rozwoju lokalnego rynku transportowego. Najbliższy plan FlixBusa dla Włoch to sieć łącząca 50 miast z 1000 rejsami dziennie. To wszystko ma być zrealizowane już do końca 2015 r. To bardzo ambitny cel, jednak trzeba pamiętać, że niemiecki gigant ma obecnie 650 autobusów, sieć 300 przystanków w 15 krajach i przewiózł do tej pory ponad 20 milionów pasażerów.