Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Brno odbiera nowe autobusy i trolejbusy

infobus
14.07.2015 18:29

1 lipca br. czeska firma Dopravní podnik města Brna odebrała ostatni ? z 30 zamówionych egzemplarzy ? przegubowy trolejbus Škoda-SOR 31 Tr. ??W Brnie nastąpiła znaczna odnowa trolejbusowej flory w ostatnich sześciu latach, czyli od momentu kiedy firma przestała kupować używane pojazdy od innych firm transportowych. Koszt zakupu jednego nowoczesnego trolejbusu przegubowego dla Brna to koszt rzędu ponad 13 mln CZK, co przy trzydziestu pojazdów daje poziom prawie 400 milionów CZK. Dlatego nabycie trolejbusów było możliwe dzięki zdobyciu przez DPMB dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego, który w 75% dofinansował tą inwestycję? ? tłumaczy kierownik projektu Pavel Vrba z Škoda Electric. Pierwszy nowy trolejbus dotarł do miasta na początku maja. Potem przyjechało 8 szt., a w czerwcu pozostałe 21 egzemplarzy.

Najnowsze pojazdy w szczególności zasilą linie nr 25 i 26, gdzie występuje duże zapotrzebowanie na wielkopojemne tabor. DPMB ma w sumie 150 trolejbusów floty. Dzięki zakupowi trzydziestu nowych trolejbusów firma wycofała identyczną liczbę wyeksploatowanych już pojazdów (15 i 14 Tr). Dodajmy, że współpraca DPMB i Škoda trwa od 2007 r., kiedy w ramach dwuletniego kontraktu firma przekazała do czeskiego miasta niskopodłogowe trolejbusy Skoda-Iveco 25 Tr. Dane techniczne Škoda-SOR 31 Tr:

Gazowe i zbyt śliskie siedzenia

Przy okazji opisu brneńskiej komunikacji dodajmy, że w marcu br. do czeskiego miasta przyjechało aż 40 szt. autobusów zasilanych CNG, w tym 20 szt. w wersji SOR NB12 i 20 szt. Urbanway 12 CNG. Kolejna transza (24 szt.) dotarła w czerwcu i wówczas Dopravní podnik města Brna zakończył strategiczny dla sienie projekt zakupu 88 gazowych autobusów oraz budowę stacji tankowania CNG. Łączna liczba eksploatowanych gazowców to 100 szt., czyli 1/3 całej floty. Na zakup 88 autobusów i stacji serwisowej DPMB otrzymało dotację z Programu Operacyjnego Środowisko w ramach osi priorytetowej II ?Poprawa jakości powietrza i redukcja emisji? w wysokości 394 mln CZK. Zakup pierwszych dwunastu autobusów i budowa stacja paliw CNG (w sumie 122 mln EUR) zrealizowano ze środków własnych.Co ciekawe, pasażerowie uznali, że w najnowszych autobusach foteli (polskiej firmy Ster) są ? zbyt śliskie. Spółka DPMB natychmiast zareagowała i zapowiedziała wymianę siedzeń ? także w już dostarczonych pojazdach.