Daimler otwiera nową fabrykę w Kolumbii
Koncern Daimler konsekwentnie zwiększa swoją pozycję na rynkach Ameryki Łacińskiej. W całości należąca do koncernu spółka Daimler Colombia S. A. otwiera nową montownię podwozi do autobusów w mieście Funza w pobliżu Bogoty. Nowa montownia, w którą jak dotąd zainwestowano już 2 mln dolarów amerykańskich, zajmuje powierzchnię 11 tys. metrów kwadratowych i ma zdolność produkcyjną 4000 pojazdów rocznie. W ten sposób Daimler przygotowuje się do zwiększonego zapotrzebowania zarówna na standardowe autobusy, jak i autobusy obsługujące systemy BRT.
Hartmut Schick, szef Daimler Buses, komentował: ?Na będących dla nas aktualnym wyzwaniem rynkach takich, jak Ameryka Łacińska, inwestujemy w nowoczesne technologie oraz korzystne dla nas lokalizacje zakładów. Nowa fabryka autobusów umożliwi nam pełniejsze wykorzystanie potencjału rynku autobusowego Ameryki Łacińskiej?. Zainteresowanie Daimlera tamtą okolicą nie jest przypadkowe ? obecnie to drugi największy rynek sprzedaży autobusów na świecie. Obecnie obserwuje się dynamiczny wzrost, przy czym w dłuższej perspektywie przewiduje się ustabilizowanie rynku na poziomie sprzedaży 40 tys. sztuk autobusów rocznie.
?Nasza nowoczesna oferta z technologią BlueTec 5 jest doskonałą odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku kolumbijskiego oraz sąsiednich krajów na ekologiczne i wydajne pojazdy?, dodał prezes Daimler Colombia S. A., Mathias Held.
Z rynkowym udziałem na poziomie 30% koncern już teraz silnie zaznacza swoją obecność wśród miejskich autobusów w Bogocie ? po ulicach kolumbijskiej stolicy kursuje ponad 2300 autobusów na podwoziach Mercedes-Benz. Szczególne znaczenie dla tego sukcesu ma dostarczanie autobusów spełniających surowe normy ekologiczne lokalnego transportu publicznego (Sistema Integrado de Transporte Público, SITP) oraz BRT (TransMilenio). Dzięki ogromnej liczbie przewożonych pasażerów oraz wysokiej prędkości przejazdu, system BRT TransMilenio jest książkowym przykładem efektywnego rozwiązania transportowego dla metropolii zamieszkiwanej przez miliony mieszkańców.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
{https://www.youtube.com/watch?list=UU1yLUcwlC_f2vaSBoaOLcgg&v=bU1bPmeKcy4}
Jak wygląda obecnie sieć produkcyjna koncernu Daimler w Ameryce Łacińskiej? Nowa fabryka w Funza wesprze fabrykę autobusów otwartą w Bogocie w 2012 roku. Otwarcie nowego zakładu stworzy ponad 220 nowych miejsc pracy. Produkcja będzie odbywała się poprzez końcowy montaż w systemie CKD zestawów dostarczonych przez brazylijski odział Mercedes-Benz. Początkowo oferta na rynku kolumbijskim ma obejmować sześć różnych podwozi autobusowych z technologią BlueTec 5. W przyszłości podwozia mają być również eksportowane do sąsiednich krajów ? Wenezueli, Peru, Ekwadoru i Ameryki Centralnej. Wraz z nową fabrykę w Funza, Daimler znacząco wzmacnia swoją sieć produkcyjną pojazdów użytkowych w Ameryce Łacińskiej, zarządzaną przez Mercedes-Benz do Brasil. Poza kolumbijskim zakładem, sieć stanowią fabryki w Brazylii (S?o Bernardo do Campo, Campinas i Juiz de Fora) oraz Argentynie (Buenos Aires). Z pięcioma zakładami Daimler jest obecnie największym producentem pojazdów użytkowych w Ameryce Łacińskiej. Ponadto pomimo trudnych warunków rynkowych w 2014 roku Daimler Buses utrzymał swoją wiodącą pozycję w regionie ze sprzedażą 17,6 tys. sztuk pojazdów i udziałem rynkowym na poziomie 48,6%.