Olsztyn: Testują autobus na gaz z normą EURO 6
Na trasach obsługiwanych przez konsorcjumfirm KDD i Blue Line pojawił się autobus testowy Solbus Solcity 12 napędzany skroplonym gazem ziemnym, inaczej LNG. Pojazd macharakterystyczną niebieską kolorystykę, która ? jak mówi przewoźnik ? ma podkreślać fakt,że jest on zasilany ?błękitnym paliwem?, czyli gazem ziemnym.
Autobus testowy jest bliźniaczo podobny dojeżdżących w Olsztynie niemal od 2 lat autobusów firmy KDD. Pojazdy różnią się silnikami. Tenwłaśnie testowany jest wyposażony w nowoczesny silnik spełniający najsurowszą normę emisji spalin Euro 6.
Najważniejszą zaletą LNG jest jego skład chemiczny. Skroplony gaz ziemny nie zawiera związków siarki, a przy jegospalaniu nie powstają praktycznie żadne cząstki stałe, które mogłyby tworzyć smog. Dlatego układyoczyszczania spalin w silnikach gazowych Euro 6 są bardzo proste i trwałe, a ich eksploatacja tania.
Olsztyn jest pierwszym polskim miastem, poktórym jeżdżą autobusy zasilane LNG w regularnej komunikacji miejskiej. Jedenaście solbusów na LNG pojawiłosię w stolicy Warmii i Mazur w październiku 2013 roku. W styczniu tego roku do Olsztyna dołączyła Warszawa wprowadzającdo eksploatacji 35 autobusów na LNG.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Doświadczenia prywatnego olsztyńskiegoprzewoźnika, firmy KDD, wskazują iż LNG jest paliwem nie tylko ekologicznym, lecz także ekonomicznym. Oszczędności napaliwie przekraczają 30 procent.