Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Webasto: Podsumowuje swoje wyniki

infobus
25.06.2015 15:04

Firma Webasto zanotowała w 2014 roku wzrost wartości sprzedaży, która wyniosła 2,5 miliarda euro. To o 8 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. Co więcej, pozytywne wyniki finansowe dotyczą również zysków Webasto Group, które w 2014 roku wyniosły 136 milionów euro, co oznacza wzrost o 10 proc. w stosunku do 2013 roku. Bardzo dobry wynik sprzedażowy osiągnięty został w trzech obszarach: Szyberdachy i Podzespoły (dachy przesuwane i panoramiczne) stanowiły 68 proc. wartości sprzedaży, sektor Thermo & Comfort (systemy ogrzewania i klimatyzacji) stanowił 20 proc., a Kabriolety (dachy składane do kabrioletów) 12 proc.- ?Ubiegły rok fiskalny był dla Webasto zadowalający? ? powiedział dr Holger Engelmann, prezes zarządu Webasto SE podczas corocznej konferencji prasowej w Monachium – ?Przez lata notowaliśmy stały wzrost sprzedaży oraz zysku operacyjnego (EBIT). Rozwój ten był możliwy przede wszystkim przez dwucyfrowy wzrost w obszarze zajmującym się dachami panoramicznymi?. 

68 proc. wartości sprzedaży stanowił sektor, zajmujący się produkcją dachów przesuwanych i panoramicznych. W tym obszarze coraz większą rolę odgrywają lekkie dachy wytworzone z innowacyjnych materiałów. Rośnie popyt na wyprodukowane przez Webasto cienkie i jednocześnie lżejsze bezpieczne szyby ProTec. Inną godną uwagi innowacją technologiczną jest pierwszy poliwęglanowy dach pochłaniający podczerwień, pozwalający na redukcję nagrzewania się wnętrza pojazdu. Dach ten montowany jest obecnie w trzeciej generacji samochodu Smart Fortwo. Dalszy wzrost w obszarze Thermo możliwy jest dzięki wysokonapięciowemu podgrzewaniu w pojazdach hybrydowych oraz elektrycznych, które wejdzie do seryjnej produkcji w tegorocznych modelach Volvo XC90 oraz Chryslera Town i Country. Innym czynnikiem pobudzającym wzrost będą systemy chłodzenia ładunków przeznaczone dla samochodów dostawczych ? Webasto opracowało dla nich indywidualne rozwiązania.

W roku 2014 ponownie wzrosła również liczba pracowników Webasto Group. Pod koniec grudnia dla lidera rynku systemów dachowych i grzewczych pracowało niemal 10 400 osób. Rodzina Webasto powiększyła się więc, w porównaniu z rokiem ubiegłym, o 600 osób. Nowi członkowie załogi zatrudnieni zostali przede wszystkim w Europie i w Chinach, gdzie w ciągu ostatnich dwóch lat otworzono dwa nowe zakłady produkcyjne ? w Wuhan i Shenyangu.

Dobre wyniki firmy kontynuowane były w pierwszym kwartale 2015 roku. Wartość sprzedaży była o 22 proc. wyższa niż w pierwszym kwartale roku 2014. Stopa zwrotu EBIT wyniosła w tym okresie 5,3 proc.. Patrząc na rok 2015 ogółem, Webasto dostrzega możliwość dalszej poprawy wyników. -?W ciągu roku oczekujemy dwucyfrowego wzrostu wysokości sprzedaży oraz zysków. Korzystamy obecnie z tego, że przez ostatnie lata nieustannie optymizowaliśmy procesy. Wielkość zamówień Webasto Group wynosi obecnie 9,8 miliardów euro, co przewyższa o ok. 1 miliard wartość z roku ubiegłego? ? powiedział dr Holger Engelmann.