Tallin wybiera hybrydy Volvo i diesle MAN
Talliński Zarząd Transportu (Tallinna Linnatranspordi Aktsiaselts) informuje o rozstrzygnięciu przetargu na zakup 24 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich z napędem hybrydowym. To pierwszy taki zakup w krajach nadbałtyckich. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma Volvo, która zaoferowała cenę 6 840 000 EUR i tym samym przebiła oferty konkurentów ? MAN i Scania. Propozycja Iveco odrzucona została z przyczyn formalnych.
Najnowsze pojazdy wyprodukowane zostaną w zakładzie we Wrocławiu i mają pojawić się w stolicy Estonii do końca roku (a dokładnie do 21.12.2015). Będą to dwuosiowe modele Volvo 7900 Hybrid z równoległym układem hybrydowym, układem drzwi 2-2-2 i oczywiście z silnikiem diesla spełniającym normę Euro 6. Aby przekonać się jakie pojazdy najlepiej spisują się na tallińskich liniach spółka TLT zorganizowała w tym roku testy autobusów hybrydowych. M.in. wzięły w nich udział dwa pojazdy wyprodukowane w Polsce ? Volvo 7900 Hybrid i MAN Lion`s City Hybrid.
Dodajmy, że w tym roku stolica Estonii odbierze łącznie 44 nowe autobusy ? w tym 24 pojazdy hybrydowe Volvo klasy MAXI oraz 20 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich z klasycznym napędem diesla marki MAN, w tym 10 szt. Lion`s City i 10 szt. Lion`s City G. Obecnie trwa przygotowywanych umów pod oba kontrakty.
2000 hybryd
Warto w kontekście zwycięstwa Volvo w Tallinie dodać, że szwedzki producent sprzedał już ponad 2000 autobusów i podwozi hybrydowych w około 20 krajach. ??Sukces ten ugruntował naszą pozycję globalnego lidera w zakresie autobusów hybrydowych. W miastach na całym świecie zelektryfikowany transport autobusowy postrzegany jest jako wydajne kosztowo rozwiązanie poprawiające jakość powietrza oraz redukujące hałas. Nasze rozwiązanie uatrakcyjnia podróż oraz ulepsza środowisko bez konieczności inwestowania dużych zasobów w nową infrastrukturę? ? powiedział Hakan Agnevall, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Buses.
Największe rynki zbytu to Wielka Brytania. Kolumbia, Szwecja, Niemcy, Brazylia oraz Szwajcaria. Najwięcej sprzedanych modeli stanowią autobusy dwuosiowe, podczas gdy autobusy przegubowe to około 60 sprzedanych sztuk. Całkowity wynik sprzedażowy obejmuje nową elektryczną hybrydę Volvo Buses, która została wprowadzona na rynek w 2014 roku i jak dotąd korzystają z niej Hamburg, Sztokholm oraz Göteborg.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Flota w pełni hybrydowych autobusów Volvo Buses obejmuje dwuosiową hybrydę Volvo 7900 Hybrid, przegubową hybrydę Volvo 7900 Articulated Hybrid oraz elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid. Podwozia z układem napędowym z hybryd Volvo stanowią również podstawę brytyjskich autobusów dwupoziomowych oraz wysoko pojemnościowych modeli w Ameryce Południowej i na innych rynkach.
W czerwcu bieżącego roku regularne przewozy w Göteborgu rozpoczęły całkowicie elektryczne autobusy Volvo. Autobusy te są częścią ElectriCity – obszernego przedsięwzięcia pomiędzy sektorem korporacyjnym, instytucjami badawczymi oraz agencjami publicznymi, które zajmuje się zagadnieniami związanymi z rozwojem nowych rozwiązań dla transportu publicznego. ? ?Nasza kompleksowa flota zelektryfikowanych autobusów pozwala na spełnienie zróżnicowanych wymagań klientów. Uważamy, że miejski transport będzie wymagał różnych rodzajów hybryd, również tych opartych na technologii plug-in oraz autobusów w pełni zelektryfikowanych. W pełni elektryczne autobusy idealnie sprawdzają się w centrach miast, elektryczne hybrydy są świetne w przypadku nieco dłuższych tras, natomiast hybrydy są doskonałe na trasach dolotowych, z których podróżni korzystają, aby dostać się do miasta? ? dodał Hakan Agnevall.