Sindbad i 21 nowych autokarów Setra
Tradycyjnie na wiosnę największy przewoźnik autokarowy w Polsce dokonał kolejnych inwestycji w swoją autokarową flotę. W tym roku opolska firma zdecydowała się na zakup aż 21 pojazdów marki Setra, które tradycyjnie przyjadą prosto z fabryki w Ulm w Niemczech. Osiem z nich zasili tabor, którym dysponuje Sindbad Sp. z o.o. Kolejnych trzynaście trafi do firm partnerskich, które realizują przejazdy we wspólnych barwach, charakterystycznych dla Platformy Sindbad. Tegoroczny zakup to piętrowe autokary S431 DT (3 szt.), a także pojazdy serii 500, m.in. S 515 HD (5 szt.), S 516/2 HD (2 szt.), S 517 HD (4 szt.), S 519 HD (6 szt.) i flagowy model S517 HDH (1 szt.). Część z nich przyjechała do Opola jeszcze w marcu, pozostałe opuszczą fabrykę w czerwcu. Dodajmy, e już wszystkie autokary Sindbada realizujące trasy międzynarodowe wyposażone są w bezprzewodowy internet Wi-Fi. Na obecną chwilę, z uwagi na wysokie koszty transmisji danych za granicą, działa on jedynie na terenie Polski.
Systemy na straży bezpieczeństwa
W tegorocznych zakupach firma postawiła przede wszystkim na bezpieczeństwo. Wszystkie nowe autokary wyposażone są w dostępne obecnie systemy bezpieczeństwa najnowszej generacji, między innymi:
-
(ABA) Active Brake Assist nowej generacji – wkracza do akcji, gdy odległość od poprzedzającego pojazdu zmniejszy się niebezpiecznie względem zaprogramowanej wartości. System zaalarmuje w pierwszej kolejności kierowcę, a w razie braku reakcji sam rozpocznie manewr hamowania.
-
(SPA) Asystent utrzymania pasa ruchu – aktywowany jest od prędkości 70 km/h i przy pomocy kamery umieszczonej za przednią szybą mierzy stale odległość boku pojazdu od oznaczeń pasa jezdni.
-
(ESP) Elektroniczny program stabilizacji – zmniejsza niebezpieczeństwo wpadnięcia w poślizg, przeciwdziałając zarzucaniu pojazdem w ramach fizycznie możliwych granic min. poprzez selektywne wyhamowywanie poszczególnych kół.
-
(EBS) Elektroniczny układ hamulcowy najnowszej generacji. System rozdziela ciśnienie hamowania optymalnie na wszystkie koła, zapewniając w ten sposób jak najlepszą skuteczność działania hamulców. Zintegrowany konwencjonalny hamulec pneumatyczny wkracza do akcji w razie awarii elektroniki.
-
(ART) Tempomat odległości odciąża kierowcę, utrzymując automatycznie niezmienną, zdefiniowaną przez niego odległość od poprzedzającego pojazdu na podstawie stale dokonywanych pomiarów. W przypadku zmniejszenia się bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu poniżej zdefiniowanej wartości, ART wyhamowuje pojazd w taki sposób, by utrzymać strefę.
-
(FUB) – Oświetlenie otoczenia pojazdu umieszczone w pobliżu osi napędowej podnosi komfort i bezpieczeństwo podczas manewrowania.
-
Funkcja oświetlania kierunku skrętu zwiększa bezpieczeństwo podczas wykonywania manewru skręcania na słabo oświetlonych skrzyżowaniach. Funkcja aktywuje się automatycznie do prędkości 40 km/h, gdy przy zapalonych reflektorach włączony zostanie kierunkowskaz lub skręcona zostanie kierownica.
-
AquaBlade, czyli innowacyjny system mycia szyby przedniej zapewnia równomierną dystrybucję wody na całej powierzchni szyby. Ponieważ płyn wydostaje się bezpośrednio z pióra wycieraczki, dociera od razu w miejsce na szybie, w którym jest potrzebny.
250 autokarów
Sindbad to obecnie największy przewoźnik autokarowy w Polsce, dysponujący wraz z firmami partnerskimi flotą ponad 250 autokarów turystycznych. Aktualnie w skład Plaftormy Sindbad wchodzi 9 przewoźników realizujących własne linie międzynarodowe oraz grupa ponad 30 przewoźników realizujących przewozy jako podwykonawcy Sindbada. W 2014 roku z usług Sindbada skorzystało 1.219.450 osób i był to trzeci rok z rzędu, w którym firmie udało się przewieźć ponad milion pasażerów w roku kalendarzowym. W ostatnich pięciu latach inwestycje przewoźników Platformy Sindbad to łącznie 173 fabrycznie nowe autokary o wartości ponad 200 milionów złotych. -?Inwestycje jakie poczyniliśmy w nowy tabor w ostatnich kilku latach są dowodem na to, że dbamy o wygodę i komfort podróży, a przede wszystkim o bezpieczeństwo naszych pasażerów. Poza fabrycznie dostępnymi systemami bezpieczeństwa w kilku naszych autokarach zamontowaliśmy dodatkowo kamery monitorujące zmęczenie kierowców. Śledząc ruchy gałek ocznych i mimikę osoby siedzącej za kierownicą, system może określić czy prowadzący pojazd nie jest przypadkiem zmęczony i nie musi zrobić krótkiej przerwy. System jest na razie w fazie testów, ale jeśli się sprawdzi zamierzamy wyposażyć w te kamery naszą flotę.?- dodaje Bogdan Kurys, wiceprezes zarządu Sindbad Sp. z o.o.