MAN Lion`s City G dla Wrocławia
Już za miesiąc pierwsze, nowe autobusy MAN Lion`s City (należącedo firmy ITS Michalczewski) będą kursowały po wrocławskich liniach 119 i 146. Będzieto ok. 13 pojazdów, w tym dwa rezerwowe ? oczywiście w charakterystycznymwrocławskim, żółto-czerwonym kolorze. Prezentujemyzdjęcia najnowszych ?lwów?, które można było m.in. zobaczyć na majówce MAN w Sadach.Przypomnijmy, że ITS zamówił łącznie 62 autobusy marki MAN, w tym 43 w wersjiprzegubowej (MAN Lion?s City G ? A23 ? z silnikami D20 o mocy 320 KM) i 19 szt.MAN Lion?s City ? A37 ? z silnikami D08 o mocy 290 KM. Co wato podkreślić, wszystkie egzemplarze mająautomatyczne skrzynie biegów ZF oraz system informacji pasażerskiej Sims. Autobusyaktualnie docierają partiami do serwisu MAN Truck & Bus w Nowej WsiWrocławskiej, gdzie są uzbrajane w kasowniki, biletomaty czy też ramki naumieszczenie reklam. Podobnie stopniowo ITS będzie przejmował obsługę corazwiększej liczby linii. W kolejnych miesiącach MAN-y pojawią się też na liniach110, 113, 114, 125, 128, 145. Natomiast na mniej uczęszczanych trasach 120, 140i 147 pojawią się niskopodłogowe midibusy Solaris Urbino 8,6 (7 szt.).
Wymagający klient
Zgodnie z zapowiedziami, już 15 czerwca pierwsza partia MAN-ów wyjedzie naulice Wrocławia. Jak zapowiada podwykonawca – ostatnie trafią do ruchu z końcempaździernika, mimo, że termin na uruchomienie usługi przewozu według umowyupływa 15 grudnia. ? ?Chcemy wprowadzić na trasy pierwsze autobusymożliwie jak najwcześniej, a nasze zadanie wykonywać stopniowo, by zrobić topłynnie i mieć czas na rekrutowanie nowych pracowników? – mówi AleksandraMichalczewska-Kucharska, dyrektor zarządzający ITS Michalczewski. Podobnie do terminu przekazań odchodzi MAN, który chce jak najszybciej wydać gotowepojazdy ITS-owi. Jak na razie jednak dynamika przekazań została lekkowyhamowana, a MPK powołało specjalną komisję do odbioru pojazdów. Są onedrobiazgowo kontrolowane i odsyłane celem poprawek. Podobną sytuację mieliśmyjuż w zeszłym roku przy okazji kontraktu Solarisa dla MPK Wrocław, co czyni wrocławskąspółkę jednym z najbardziej wymagającychklientów w Polsce.
Amfiteatr w autobusie
W Sadach mogliśmy zobaczyć przegubowy model Lion’s City G – jeden z 43. zamówionych przez ITS do obsługiwrocławskich linii. Każdy z nich jest niskopodłogowy, klimatyzowany, wyposażonyw ekrany elektroniczne i system zapowiedzi głosowych. W środku znajdują się teżpo dwie ładowarki z wejściem USB, przy pomocy których doładujemy telefon czytablet. Najnowsze, przegubowe lwy różnią się nieco w środku od innych autobusówMPK Wrocław marek Solaris, Mercedes-Benz czy Volvo. Dzięki poziomemu silnikowi mająone amfiteatralny układ tylnych siedzeń i dlatego część siedzisk jestzamontowana bokiem do kierunku jazdy. To spora odmiana i jesteśmy ciekawi, jakzareagują na nią wrocławscy pasażerowie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
I na koniec informacja o miejscu serwisowania najnowszychpojazdów we Wrocławiu. Radomski przewoźnik ? po dość długo trwających negocjacjach? wybrał ostatecznie działkę przy ul. Gazowej 3, naprzeciw pętli tramwajowejTarnogaj. To były teren PGNiG i obejmuje on m.in. stację tankowania i gotowy placparkingowy. Firma wybuduje tutaj swoje zaplecze, w tym m.in. hale obsługiautobusów, biura, dyspozytornię i pomieszczenia socjalno-administracyjne. Dodajmy,że ITS cały czas poszukuje nowych pracowników: kierowców autobusów,dyspozytorów, mechaników i pracownik administracyjnych. Premiera już za miesiąc!