Dziesięć nowych Citaro G w MVG
Dziesięć nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych Mercedes-Benz Citarog zasiliło flotę Münchner Verkehrsgesellschaft mbH (MVG). 1 kwietnia br. HerbertKönig, prezes zarządu MVG, odebrał w zakładach Mannheimer Omnibuswerksymboliczny klucz z rąk Tammo Voigta, kierownika ds. flotowej sprzedażyMercedes-Benz Omnibusse. Każdy z pojazdów z ekologicznymi silnikami Euro 6 możeprzewozić do 142 pasażerów. Ponadto wewnątrz autobusów znajdują się aż trzypowierzchnie specjalnego przeznaczenia służące do stawiania wózków dziecięcychlub wózków inwalidzkich i pomocy do chodzenia. Dodatkowe miejsce jest dostępnezarówno na wysokości drugich, jak i trzech drzwi (nowość). Kolejna nowinka toelektryczne zasilanie wszystkich 4. drzwi (2-2-2-2). Są one odchylane do wewnątrz i gwarantująszybki przepływ pasażerów również na krótkich postojach. Pojazdy posiadająsilniki o pojemności 10,7 l i mocy 265 kW (360 KM). Wszystkie są szczególnieenergooszczędne dzięki odzyskiwania energii hamowania. Zdaniem MVG zużyciepaliwa jest w nich o 3,6% mniejsze niże w dotychczasowych modelach. Każdy znowych autobusów posiada – podobnie jak cała flota MVG – wbudowany filtrcząstek stałych. Niemiecki przewoźnik zainwestował w najnowsze pojazdy około3,7 mln euro. Aktualnie autobusowa flota MVG liczy ponad 300 własnych pojazdów.Najnowsze nabytki częściowo zastąpią starsze pojazdy, a częściową wzmocniąnajbardziej popularne linie, gdzie MVG notuje stały wzrost pasażerów. Opróczwłasnych autobusów. Monachium obsługują także inni prywatni przewoźnicy ztaborem ok. 145 pojazdów.
Elektryczne testy
Przy okazji dodajmy, że do 10 maja br. Stadtwerke München(SWM) i MVG testowało 12-metrowy autobus elektryczny Bozankaya Sileo na trasie nr100 (Hauptbahnhof Nord – Ostbahnhof). Został on zmontowany w zakładzietureckiego producenta w Salzgitter. Pojazd wyposażono w baterielitowo-fosforanowe o pojemności 200 kWh. Jego zasięg zdaniem producenta wynosi ponad200 kilometrów. Pojazd ładowany jest poprzez klasyczne gniazdko (plug-in).Dodajmy, że SWM / MVG już od 2008 r. testuje rozmaite autobusy elektryczne ihybrydowe, jednak jak na razie Monachium nie zdecydowało się na krok w kierunkuelektromobilności.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: