Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Trzy ?kołowe tramwaje? już w Luksemburgu

infobus
12.05.2015 12:37

Podwójne przegubowe autobusy hybrydowe ?LighTram” IIgeneracji, wyprodukowane przez Hess i Vossloh Kiepe rozpoczęły już obsługę linii komunikacyjnych w Luksemburgu. Pojazdy jeżdżą w barwach firmy Emile Weber.  Ich zakup to efekt pozytywnych doświadczeń zeksploatacji pierwszej generacji tego typu pojazdów, które luksemburska firmanabyła w 2009 r. Przez te pięć lat współpraca Hess-Vossloh Kiepe- Weber okazałasię na tyle dobra, że przewoźnik powtórzył zamówienie.

Najnowsze pojazdy pochodzą już z II generacji ?LighTram”.Długość każdego z nich to około 25-metrów, a znakiem rozpoznawczym są trzyczłony pojazdu, połączone dwoma przegubami. Autobusy powstały w szwajcarskichzakładach Hess AG, a cały system trakcyjny (w tym pokładowy system zasilania,generatory, baterie, a także zewnętrzne urządzenia do ładowania plusinteligentny system zarządzania energią w zależności od położenia pojazdów)został zainstalowany w Niemczech ? w Vossloh Kiepe. Najnowsze ?kołowe tramwaje?wyposażone zostały w akumulatory trakcyjne, aby mogły przejechać bezemisyjnie 3-kilometrowyodcinek „strefy zerowej emisji” w Luksemburgu. Za ich ładowanie wtrakcie eksploatacji odpowiada generator, który z kolei jest napędzany przezwysokoprężny silnik spalinowy MAN Euro 6 o mocy 220 kW. Zasila on dwa silnikielektryczne o mocy 160 kW, zlokalizowane na dwóch z czterech osi pojazdu, co sprawia,że ?LighTram” ma bardzo dobre właściwości jezdne oraz wysoki stopieńodzysku energii podczas hamowania. Ponadto autobusy  są naładowane podczas postoju w zajezdnipoprzez klasyczne wtyczki plug-in. Dodatkowo inteligentne, sterowane GPSzarządzające energią zapewnia optymalną równowagę pomiędzy trybem jazdy, atrybem ładowania baterii pojazdów.